2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
خودتان را به خوردن چیزکیک  فرانسوی مهمان کنید +دستور پخت

خودتان را به خوردن چیزکیک فرانسوی مهمان کنید +دستور پخت

اگر هوس خوردن یک چیزکیک خوشمزه به سرتان زده است، همین حالا دست به کار شوید و خودتان را به صرف دسری با طعم فوق العاده مهمان کنید.

به گزارش هنرنوشت، در این مطلب شما را با طرز تهیه و دستور پخت چیزکیک فرانسوی آشنا می کنیم تا طعم متفاوت یک دسر غیرایرانی را بچشید و از خوردن آن در وعده عصرانه لذت ببرید.

یکی از ویژگی های مهم پخت چیزکیک فرانسوی این است که نیازی به استفاده از فر ندارد ولی لازم است که از قالب های مخصوص کیک استفاده کنید.

 

مواد لازم برای پخت چیزکیک فرانسوی:

 

پنیر خامه‌ای: ۲ قالب

خامه هم‌زده و غلیظ: ۲ پیمانه

بیسکوییت پودر شده: یک + یک‌دوم پیمانه

شکر قهوه‌ای: یک‌سوم پیمانه

دارچین: یک‌دوم قاشق‌ چای‌خوری 

کره آب‌شده: یک‌دوم پیمانه

آب‌لیمو: ۲ قاشق چای‌خوری

توت فرنگی یا مربای آلبالو برای تزئین: ۲ پیمانه


طرز تهیه و دستور پخت چیزکیک فرانسوی:

 

برای تهیه این چیزکیک نیاز به یک قالب کیک‌پزی دارید به این دلیل که در قالب‌های کیک‌ پزی بعد از فرم‌ دهی کیک، می‌توانید به راحتی کمربند دور قالب را باز و کیک را خارج کنید.

مرحله اول: ابتدا کره و پودر بیسکوییت را با هم مخلوط کنید و در قالب بریزید، سپس به کمک یک استکان یا قاشق آن را صاف و فشرده کنید. قالب را به مدت۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: حالا در یک کاسه بزرگ، خامه، پنیر خامه‌ای و آبلیمو را هم بزنید و بهتر است برای این کار از هم‌زن برقی استفاده کنید.  دارچین و آبلیمو را در این مرحله اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: حالا قالب را از یخچال خارج کنید و مواد آماده شده را روی‌ آن بریزید و با استفاده از لیسک به طور یکسان در همه جای‌ قالب پخش کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: حالا کمربند دور قالب را باز کنید و چیزکیک را برش دهید. روی هر برش از چیزکیک می توانید با استفاده از توت فرنگی‌ خرد شده یا آلبالو آن را تزیین کنید. 

چیزکیک شما آماده است و می توانید خودتان را به صرف یک چیزکیک خوشمزه با طعم متفاوت مهمان کنید. نوش جان.

 

بیشتر بخوانید:

روش آماده کردن سریع و آسان پیتزای قارچ در 20 دقیقه

 

طرز تهیه پنکیک فوری برای صبحانه

 

سبزی پلو شب عید را متفاوت بپزید/ دستور پخت

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
معصوم 1399/01/31
وااای من عاشق چیز کیکم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.