کد خبر : 62592 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت - 10:36
نادر فلاح بازیگر نقش اسکندر در سریال زیرخاکی نادر فلاح یکی از بازیگران سریال طنز «زیرخاکی» است که در نقش اسکندر ایفای نقش کرده است.

به گزارش هنرنوشت، نادر فلاح در فصل دوم سریال تلویزیونی «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان با نقش اسکندر حضور دارد.

 

 

 

نادر فلاح متولد  ۱۴ شهریور ۱۳۵۲ در کرمان و دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی و همچنین دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته کارگردانی نمایش  ز دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است.

 

این بازیگر فعالیت های هنری خود را از سال  ۱۳۶۸ در کرمان و از روی صحنه تئاتر شروع کرد.

 

از نخستین نمایش هایی که در کرمان روی صحنه رفت می توان به نمایش‌های «دو به دل»، «شاه بازی خیال بازی»، «پرده راز»، «همای و همایون» و «آخرین برومند» اشاره کرد.

 

این بازیگر تئاتر، برای نخستین بار با فیلم « چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» به طور حرفه ای وارد سینما شد و جلوی دوربین رفت. و با ایفای نقش در فیلم «چند متر مکعب عشق» دیده شد و بازی او از سوی منتقدان سینمایی و مخاطبان حرفه ای سینما مورد توجه قرار گرفت اما پس از آن به مدت هشت سال از سینما دور بود و به همین دلیل به کرمان بازگشت و در اداره ارشاد این شهر مشغول کار شد تا آن که بعد از هشت سال در فیلم «بی پولی» به کارگردانی حمید نعمت الله بار دیگر به سینما بازگشت.

 

این بازیگر به خاطر بازی درخشان خود در فیلم چند متر مکعب عشق، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشن خانه سینما شد و به خاطر فیلم های سد معبر و چند متر مکعب عشق و انزوا نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از  سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، جشن حافظ و جشنواره فیلم شهر شده است.

 

 

 

 

نادر فلاح در سریال های تلویزیونی متعددی ایفای نقش کرده است که به شرح زیر است:

 

زمین گرم به کارگردانی سعید نعمت اله 
 زیرخاکی به کارگردانی جلیل سامان
 سرگذشت به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی
 دریا نزدیک است به کارگردانی علی موسی مهدی پور 
عقیق به کارگردانی بهرنگ توفیقی 
 جاده قدیم به کارگردانی بهرام بهرامیان 
 یادآوری به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل 
 سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی 
 ششمین نفر به کارگردانی بهمن گودرزی
 بوی خوش زندگی به کارگردانی علی شاه‌حاتمی 
 سایه آفتاب به کارگردانی محمدرضا آهنج
 عروس به کارگردانی پویان طایفه 
 جای نزدیک آسمان به کارگردانی حسین حبیبی خلیفه 
 
 
 
 
 
نادر فلاح همچنین در فیلم های سینمایی : مجوز خروج ، لایه‌های دروغ ، ما همه با هم هستیم ، مردی بدون سایه ، درخونگاه، یک کامیون غروب، همچنان که می‌مردم، اگزما، انزوا، دریاچه ماهی، سد معبر، مالیخولیا، اژدها وارد می‌شود! ، گیتا ، لانتوری، خانه دختر ، خداحافظی طولانی ، دریا و ماهی پرنده ، طعم شیرین خیال ، چند متر مکعب عشق ، خط ویژه، طبقه هساث ، جیب بر خیابان جنوبی ، پذیرایی ساده ، سوت پایان، بی پولی و چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ایفای نقش کرده است.
 
این بازیگر تئاتر در نمایش های بسیاری نیز روی صحنه رفته است که از آن جمله می توان به نمایش های: هرکسی یا شب میمیرد یا روز » کارگردان : مهدی بوسلیک نویسنده : سجاد افشاریان، «ماسک» ، کارگردان: بهزاد اقطاعی، آلفرد، کارگردان: هادی عامل، «زهرماری» کارگردان: علی احمدی، «دریبل» کارگردان سعید دشتی، «غسالخونه» کارگردان: مصطفی ملک مکان، «سیاها» کارگردان «حامد محمدطاهری»، «ویتسک: پادشاه زمین» کارگردان «حسین ذوقی»،  «الوتریا» کارگردان «وحید رهبانی» و «محمدرضا جوزی»، 
«گاهی بخند دراکولا» به کارگردانی «بابک دقیقی»، «ضحاک» کارگردان «ایزومی آشیزاوا» کار مشترک ایران و ژاپن، «لعبت بازی در نیم ترنج پته کرمان» کارگردان «بابک دقیقی» جشنواره بین‌المللی آنکارا (کاتماندو) ترکیه و نمایش «دو به دل» به کارگردانی «جلیل امیری اشاره کرد.
 
 
 
سریال زیرخاکی 2: 
 

فصل دوم سریال کمدی «زیرخاکی» به مراحل پایانی و زمان پخش نزدیک شده است و به زودی بعد از پایان ماه مبارک رمضان این سریال از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

تصویربرداری فصل دوم مجموعه «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا به پایان رسیده است و به زودی آماده پخش می شود.

 

بازیگران فصل دوم «زیرخاکی» تولید سیما فیلم عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، مهری آل آقا، مریم سرمدی، امید روحانی، اصغر نقی زاده، رایان سرلک و ستاره پسیانی و  با حضور هومن برق‌نورد.


فصل اول «زیرخاکی» در حالی به پایان رسید که فریبرز باغ‌بیشه (پژمان جمشیدی) همزمان با آغاز جنگ تحمیلی تلاش ناکامی برای خروج از کشور داشت.

 

 
انتهای پیام/