کد خبر : 62578 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت - 08:47
شبکه icc شیطنت رسانه ای در پخش سریال »مست عشق» را رد کرد شبکه icc در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال شیطنت رسانه ای نیست و طبق قرارداد، سریال «مست عشق» را برای مخاطبانش پخش می کند.

به گزارش هنرنوشت، شبکه ماهواره ای  فارسی زبان icc با صدور اطلاعیه ای درباره حواشی پخش سریال «مست عشق» ساخته مشترک ایران و ترکیه از این شبکه اعلام کرد که این رسانه هیچ گاه دست به شیطنت رسانه ای نزده و در راستای ارج نهادن به شخصیت والای مولانا و شمس تبریزی این سریال را برای مخاطبانش پخش می کند.

 

متن اطلاعیه این شبکه فارسی زبان به شرح زیر است:

 

«درود و عرض ادب. از اینکه گروهی از دوستان پخش سریال فوق را ساخته  شیطنت رسانه ای این شبکه می دانند ،درصدد پخش گوشه ای از این ساخته شدیم تا رسالت خود را اعلام نموده و بر این نکته اشاره کنیم که این شبکه در هیچ برهه از زمان و از آغاز فعالیت خود دست به چنین شیطنت ها نزده و در صدد آزار و تکدر خاطر مخاطبان خویش نمی باشد.
 

اسناد مربوط به انعقاد قرارداد پخش ، مابین شبکه icc و تهیه کننده ترک در دست طرفین موجود و محفوظ است .قابل ذکر است تفکر و هدف ما ارج نهادن به شخصیت والای مولانا و شمس تبریزی بوده و پخش این سریال احترام و خضوع در برابر دو مقام فاخر ایران و طرفدارانشان است و بس.

با احترام شبکه سینمایی ایرانیانicc»

 

«مست عشق» عنوان فیلم سینمایی ساخته مشترک ایران و ترکیه با کارگردانی حسن فتحی فیلمساز سرشناس ایرانی و با حضور ستاره های سینمای ایران و ترکیه با موضوع مولانا و شمس تبریزی است که در روند تولید این فیلم سینمایی اختلافاتی میان سرمایه گذار ترکیه ای و سازندگان ایرانی آن به وجود آمده است و به دنبال این اختلافات سرمایه گذار ترک این پروژه، این فیلم ناتمام را به صورت سریال تدوین کرده و امتیاز پخش آن را در اختیار شبکه ماهواره ای فارسی زبان icc  قرار داد و این سریال قرار است با عنوان «مست عشق رومی» به زودی از این شبکه پخش شود. 

این ماجرا واکنش تند تهیه کننده و کارگردان ایرانی این پروژه را به دنبال داشت و قرار است این موضوع از طریق مراجع قانونی و به منظور احقاق حق سازندگان و مخاطبان ایرانی تحت بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 

با توجه به این که موضوع مولانا از جمله مسائل مناقشه برانگیز میان ایران و ترکیه بوده است، به نظر می رسد ساخت یک اثر فرهنگی و هنری مشترک میان دو کشور همسایه نیز نتوانسته به حل اختلافات میان دو کشور بر سر مولانا کمک چندانی کند و خود به یک موضوع مناقشه برانگیز دیگر تبدیل شده است.

 

 

در همین زمینه بخوانید:

 

بالا گرفتن اختلاف ها میان عوامل فیلم ایرانی - ترکیه ای « مست عشق » / واکنش تند کارگردان و تهیه کننده ایرانی

سریال «مست عشق» از یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان سر درآورد!

واکنش تند حسن فتحی کارگردان فیلم «مست عشق» به اقدام غیراخلاقی سرمایه گذار تُرک

پاسخ سرمایه‌گذار ترکیه‌ای سریال «مست عشق» به حسن فتحی /شاکی این پروژه سرمایه گذار ترکیه است!

بیانیه تهیه‌کننده ایرانی فیلم «مست عشق» / اقدام سرمایه گذار ترکیه ای غیراخلاقی و خلاف قرارداد است

نام ساخته مشترک ایران و ترکیه «مست عشق رومی» شد! / پخش انحصاری از شبکه ماهواره ای icc

 

انتهای پیام/