کد خبر : 21800 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي - 15:06
حرف زدن حیرت انگیز یک سگ با صاحبش / سگی که درباره هویتش سوال می کند! + فیلم سگی به اسم بانی که در فضای مجازی بسیار مشهور شده است، این توانایی را دارد که با صاحب خود حرف بزند و ارتباط برقرار کند.

به گزارش هنرنوشت، به نظر می رسد تنها طوطی و مرغ مینا نیستند که می توانند ادای حرف زدن انسان ها را درآورند و سگ ها هم با توجه به هوش خوبی که دارند، این امکان را دارند که با انسان ها ارتباط کلامی برقرار کنند و حالا سگی به اسم بانی با ابتکار و خلاقیت صاحبش این امکان را یافته است که با او حرف بزند، سوال کند و کمک بخواهد.

 

بانی از نژاد  شیپ پودل است که یک تفاوت بزرگ با دیگر سگ ها دارد چرا که نخستین سگی محسوب می شود که توانایی ارتباط برقرار کردن به صورت کلامی را با انسان ها یافته است و به همین دلیل توانسته در فضای مجازی هم فالورهای بسیاری را جذب کند به طوری که تاکنون آمار فالوورهایش در شبکه اجتماعی تیک تاک به  ۵/۵ میلیون دنبال کننده رسیده است.

 

صاحب این سگ، الکسیس دیواین است که تلاش کرده تا در طول یک سال گذشته به او آموزش دهد تا  با استفاده از یک صفحه کلید که روی هر کلید کلمات مشخصی قرار گرفته است، حرف بزند و ارتباط برقرار کند.

 

 

بانی حدود 70 کلید با کلماتی شامل «بیرون»، «ساحل»، «مامان»، «کیه؟»، «این» و «آب» در اختیار دارد و او با فشردن هر یک از این کلمات صوتی می تواند یک عبارت معنی دار بسازد و  با صاحبش حرف بزند.

 

الکسیس صاحب این سگ می گوید: «من فکر می کنم بانی جای کلیدها را مثل یک کیبورد به حافظه سپرده است درست مثل پیانیست ها که می توانند موسیقی فوق العاده ای را بدون نگاه کردن به کلیدها بنوازند و این مثل حافظه عضلانی است.»

الکسیس ایده  اصلی  آموزش حرف زدن به سگ خود را از یک آسیب شناس گفتار به نام کریستینا هانگر گرفته است. این آسیب شناس به سگش آموزش داده بود تا با جملات پنج کلمه ای حرف بزند.

 

بانی سگ سخنگو حالا به قسمتی از یک مطالعه  پژوهشی در دانشگاه کالیفرنیا تبدیل شده است. دانشمندان می خواهند مطالعه کنند که سگ ها چه درکی از زبان دارند.

 

به گفته الکسیس، این یک تحقیق باز است و هر کسی که سعی دارد به حیوان خود برقراری ارتباط را آموزش بدهد، می تواند به این پژوهش کمک کند و داده های خود را در اختیار دانشمندان بگذارد.

 

الکسیس برای آموزش بانی در ابتدا کلمه «بیرون» را به او یاد داد. به این شکل که وقتی هر بار می خواستند بیرون از خانه بروند، او این دکمه را فشار می داد و بعد بیرون می رفتند و در نهایت بعد از حدود ۳ هفته بانی یاد گرفت که برای بیرون رفتن این دکمه را فشار بدهد.

 

به گفته الکسیس، بانی می تواند معنی هر کلمه را با تأکیدهای جزیی فرا بگیرد.

 

شیوه ارتباط برقرار کردن الکسیس و بانی در شبکه اجتماعی تیک تاک مستندسازی شده است و به همین دلیل بانی به سگ بسیار مشهوری در فضای مجازی تبدیل شده است.

 

در یکی از ویدیوهای اخیر بانی که در تیک تاک منتشر شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است،  بانی به طرز شگفت انگیزی با فشار دادن دو کلمه who و  this  می پرسد که «این کیه؟» بعد مقابل آینه قرار می گیرد و به خودش نگاه می کند و سپس سرش را به سمت صاحبش می چرخاند و منتظر پاسخ است.

الکسیس هم با تکرار سوال او به بانی می فهماند که آن چه در آینه می بیند خود اوست و کلید کلمه «بانی» را فشار می دهد.

 

بعد از این مرحله،  بانی به طرف پنجره می رود و چند ثانیه ای بیرون را تماشا می کند و بعد بازمی گردد و کلید «کمک» را فشار می دهد.

 

این ویدیو باعث حیرت بسیاری از کاربران فضای مجازی شده و بارها دیده شده است. این ویدیوی جالب را می توانید در بالا تماشا کنید.

 

انتهای پیام/