کد خبر : 132714 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ خرداد - 14:05
مهدی زمین پرداز بازیگر نقش نجفی در سریال «زخم کاری» مهدی زمین پرداز در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در نقش نجفی کارمند ابراهیم ریزآبادی ایفای نقش کرده است.

به گزارش هنرنوشت، مهدی زمین پرداز از بازیگرانی است که در سریال جدید محمدحسین مهدویان در نقش نجفی کارمند ابراهیم ریزآبادی (سیاوش طهمورث) ایفای نقش کرده است.

 

 

سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان  از رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی زاد اقتباس شده و یک  نوآر ملتهب است که تماشای آن برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی شود.

 

سریال زخم کاری در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای ساخته شده است و  قسمت اول این سریال  ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ از پلتفرم فیلیمو پخش شد و مخاطبان این مجموعه جمعه هر هفته ساعت ۲۰  می توانند قسمت جدید این سریال را از فیلیمو تماشا کنند.

 

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، (با هنرمندی) سیاوش طهمورث، کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی ، (با معرفی) مرتضا امینی‌تبار و سارا حاتمی، (بازیگران خردسال) نیوشا علی‌پور و مه‌یاس پازوکی، بازیگران «زخم کاری» هستند.

 

 


مهدی زمین پرداز  متولد ۲۳ شهریور ۱۳۶۰ در تهران و دانش آموخته رشته بازیگری و  کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر است که کار خود را از صحنه تئاتر آغاز کرد و به دلیل شباهت چهره اش به شهید حسن باقری برای ایفای نقش در مستند «آخرین روزهای زمستان» ساخته محمدحسین مهدویان انتخاب شد و به این ترتیب از صحنه تئاتر به مقابل دوربین سینما کشیده شد.

 

 

این بازیگر برای نخستین بار در فیلم مستند «آخرین روزهای زمستان» ساخته محمدحسین مهدویان در تلویزیون دیده شد که این نخستین همکاری او با این کارگردان بود و پس از آن در فیلم های دیگر محمدحسین مهدویان از جمله «ماجرای نیمروز» و «لاتاری» هم نقش آفرینی کرد.

 

این بازیگر که با پیشینه ای غنی تئاتری وارد سینما شده است، نخستین بار با فیلم «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان در نقش اصلی ظاهر شد.

 

 

وی همچنین در مجموعه های تلویزیونی «رعد و برق» و «گیله وا» نیز بازی کرد و هم اکنون نیز در نخستین سریال شبکه نمایش خانگی اثر محمدحسین مهدویان با عنوان «زخم کاری« نیز حضور دارد.

 

 

زمین پرداز در نمایش های بسیاری روی صحنه رفته است که نمایش های خورشید گمنام، انگشتری ژنرال ماسیاس، طاووس، غروب روز نهم، نبرد رستم و کک، طوطی پر، آفتاب لب بوم، خواستگاری، باغ شکرپاره، سه روز ابدی، بلوط‌های تلخ، معرکه اهل طرب، مردهای مردم، اینجا چراغی روشن بود، هفت طبقه، آوای بازگشتگان، مرگ تصادفی یک آنارشیست و در اعماق از آن جمله است.

 

انتهای پیام/