کد خبر : 11056 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۸ مهر - 12:17
همایون شجریان: می خواستم پدر در باغ هشتگرد دفن شود / استقبال مردم مشهد از پیکر استاد شجریان + فیلم پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز 18 مهرماه در میان بدرقه جمع بسیاری از علاقه مندانش راهی شهر توس شده و مردم مشهد نیز در مراسم استقبال از استاد آواز ایران حاضر شده اند.

به گزارش هنرنوشت، برخلاف همه درخواست ها از سوی مسئولان برای خودداری مردم از تجمع در بهشت زهرا، صبح امروز جمعه 18 مهرماه جمعیت زیادی برای بدرقه پیکر استاد محمدرضا شجریان به بهشت زهرا آمده بودند.

 

پیکر استاد شجریان وارد مشهد شد

 

مراسم تطهیر و اقامه نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان در بهشت زهرا تهران (س) با حضور جمع بسیاری از اهالی موسیقی ایران و مردم علاقه مند انجام شد و طبق برنامه ریزی انجام شده، پیکر این هنرمند به فرودگاه مهرآباد و سپس شهر توس واقع در مشهد منتقل شد.

 

تدفین پیکر استاد شجریان در توس با تصمیم خانواده بود / می خواستم پدر در باغ هشتگرد دفن شود

 

همایون شجریان در حاشیه این مراسم در پاسخ به شائبه هایی درباره فشار سیاسی برای تدفین استاد شجریان درمشهد در سخنانی بیان کرد: اگر به سلیقه شخص من بود می‌خواستم پدر در باغ هشتگرد خاکسپاری شود، اما وقتی صحبت شد که شأن ایشان به‌عنوان یک شخصیت ملی کجاست، من و خانواده به گزینه آرامگاه فردوسی رسیدیم و این تصمیم خانواده است. می‌خواستیم ایشان در جایی باشند، که در شأن خودشان و مردم ایران باشد.

وی در واکنش به برخی شعارهای پراکنده در میان جمعیت تأکید کرد: دلم نمی‌خواهد اتفاقی که امروز رخ داد تبدیل به صحنه طرح مسائل سیاسی شود. جایگاه پدرم بالاتر از این‌ها است. نمی‌خواهم این اتفاق تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود. چه اینکه پدر در کنسرت‌هایشان هم اجازه این اتفاق را نمی‌داد. به احترام پدر به این نکته توجه داشته باشیم که احترام هنر فراتر از سیاست است.

 

مشهد آماده استقبال از پیکر مرحوم شجریان است

 

در پی درگذشت چهره ماندگار موسیقی ایران استاد محمدرضا شجریان، همه اقدامات لازم برای استقبال از پیکر آن مرحوم در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد و انتقال به محل خاکسپاری صورت گرفته است. جمعی از شهروندان مشهدی و دوستداران مرحوم شجریان صبح امروز ۱۸ مهر ماه با حضور در محل آرامگاه فردوسی در انتظار ورود پیکر آن روانشاد و مراسم خاکسپاری هستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

زندگی نامه محمدرضا شجریان / صدای ماندگار خسرو آواز ایران در خاطره مردم ایران

 

بدرقه پیکر استاد شجریان / سیل جمعیت بر پیکر خسرو آواز ایران نماز خواندند+ عکس


شجریان درگذشت/ همایون شجریان تایید کرد / تجمع هوادران استاد در برابر بیمارستان + عکس

 

انتهای پیام/