کد خبر : 10819 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد - 10:57
چطور مشکلات روزمره در آشپزخانه را حل کنیم؟ / 10 ترفند هوشمندانه مشکلات روزمره ای که در آشپزخانه با آن روبرو می شوید راه حل های ساده ای دارند که در این گزارش به 10 ترفند برای حل این مشکلات روزمره اشاره می کنیم.

به گزارش هنرنوشت، بوی بد یخچال، کوکی‌ها و کلوچه های کهنه و  خشک شده، غذاهای نیمه گرم در مایکروویو و جوانه زدن سیب زمینی از جمله مواردی است که ممکن است در هر خانه ای دیده شود. فراموش نکنید که همیشه در کنار هر مسئله ای راه حل های ساده ای هم ممکن است وجود داشته باشد.

برخی از مشکلاتی که در هر آشپزخانه ای ممکن است وجود داشته باشد با ترفندهای ساده ای قابل حل است و در این گزارش شما را با 10 ترفند هوشمندانه برای حل برخی از این مشکلات آشنا می کنیم. 

 

بیشتر بخوانید:

ساخت سبد نان و لباس با وسایل دورریختنی/ آشغال ها را دور نریزید!

۷ روش برای مرتب کردن کمدها/ دل کندن از لباس‌های اضافه سخت نیست!
 

 

 

1.  چطور غذاها را به طور یکنواخت در ماکروویو گرم کنیم؟



ممکن است دیده باشید که بعد از گرم کردن غذا در مایکروویو، وسط بشقاب شما کمی سردتر از بقیه قسمت‌ها است. به این دلیل که مایکروویوها برای گرم کردن غذا، از اطراف امواج رادیویی ساطع می‌کنند و مانند شعله اجاق گاز نیستند، این اتفاق می‌افتد. برای گرم کردن غذایتان به طور یکنواخت، کافی است آن را دور بشقاب به صورت حلقه‌ای بچینید. این ترفند کوچک به شما کمک می‌کند تا از یک وعده غذایی گرم و مناسب لذت ببرید. 

 

 

2. چطور از خراب شدن سیب زمینی پیشگیری کنیم؟

امروزه ایده محدود کردن زباله‌های مواد غذایی بسیار پراهمیت و مرسوم است. به همین منظور نیز شما می‌توانید از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری کنید تا زباله کمتری تولید شود. محصولاتی مانند سیب زمینی که سریع خراب می‌شوند، برای جلوگیری از جوانه زدن نیاز به مراقبت ویژه دارند. شما می‌توانید آن‌ها را به همراه یک سیب نگهداری کنید تا مانع از این کار شود. همچنین از قرار دادن سیب زمینی در نزدیکی پیاز خودداری کنید. بهتر است سیب زمینی خام را در مکانی تاریک و خنک نگه دارید.

 

 

3. چطور سفیده و زرده تخم مرغ را به راحتی جدا کنیم؟



اگر نمی‌توانید زرده‌های تخم مرغ را از سفیده آن کاملا جدا کنید و ابزار مخصوص به این کار را ندارید، می‌توانید به سراغ یک کفگیر شیاردار بروید. با کمک آن سفیده‌های تخم مرغ به راحتی جدا می‌شوند و شما یک سرآشپز حرفه‌ای خواهید بود.

 

 

4. چطور رنده کثیف را به راحتی تمیز کنیم؟



اگر هر بار بعد از استفاده از رنده، تمیز کردن آن برایتان دشوار است و از انجام این کار خسته شده‌اید، بهتر است یک تکه فویل نازک یا پوشش پلاستیکی ضخیم را قبل از کار روی رنده خود بکشید. این پوشش به شما کمک می‌کند تا پس از تمام شدن کارتان، به راحتی آن را جدا کنید و از دردسر تمیز کردن رنده خلاص شوید.

 

 

5. چطور چاقوها را بدون چاقو تیزکن تیز کنیم؟



چاقوهای آشپزخانه اگر کند شوند، دردسر زیادی برای شما دارند. حتی بعضی از این چاقوها به سختی تیز می‌شوند و به دستگاه خاصی نیاز دارند. اگر سنگ یا تیزکن مخصوص ندارید، نیازی به نگرانی نیست. از یک لیوان یا ظرف سرامیکی و یا سفالی برای این کار استفاده کنید. پشت این ظروف و برجستگی‌های مخصوص آن‌ها برای تیز کردن چاقو بسیار مناسب هستند. فراموش نکنید که باید با زاویه 45 درجه تیز کنید.

 


 

6. چطور توت فرنگی را مدت بیشتری سالم نگه داریم؟


توت فرنگی میوه‌ای است که واقعا سریع خراب می‌شود. بنابراین، برای بیشتر سالم نگه داشتن آن‌ها، از این روش نجات دهنده استفاده کنید. اگر انواع توت‌ها را درون مخلوط سرکه و آب بشویید، به مدت طولانی‌تری سالم می‌مانند. برای درست کردن این ترکیب، شما به یک فنجان سرکه سفید و 8 لیوان آب احتیاج دارید. توت فرنگی‌های خود را برای مدت کوتاهی داخل این مواد بریزید و سپس آبکشی کنید.

 


 

7. چطور از بوی بد ظروف پلاستیکی خلاص شویم؟


حتما متوجه شده‌اید هنگامی که ظرف‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای شما بوی بد می‌گیرند، این بو حتی پس از چند بار شستن هم از بین نمی‌رود. شاید فکر کنید که دیگر زمان آن رسیده است تا ظرف‌های خود را دور بریزید. ما به شما توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهید. به جای آن، از یک ترفند ساده استفاده کنید. روزنامه می‌تواند بوی بد را جذب کند. چند برگ روزنامه را بردارید و به تکه‌های کوچک خرد کنید. سپس آن‌ها را درون ظرف خود بگذارید و اجازه دهید به مدت 24 تا 48 ساعت در آن جا بمانند. در نهایت می‌بینید که ظرف شما مانند گذشته کاملا تمیز و قابل استفاده شده است.

 


 

8. چطور بوی بد یخچال را از بین ببریم؟


بوی بد سزیجات و میوه‌های فاسد شده، سوپ کهنه و مرغ گندیده می‌تواند برای مدت طولانی در یخچال شما باقی بماند. اگر می‌خواهید از بروز این مشکل جلوگیری کنید و از شر بوی بد خلاص شوید، یک جعبه جوش شیرین را درون یخچال خود قرار دهید. این ماده به خودی خود بو ندارد؛ اما، برای جذب بوی نامطبوع محیط بسیار خوب است.

 


 

9. چطور کلوچه ها و کوکی‌ها را مدت بیشتری تازه نگه داریم؟


حتما برایتان پیش آمده که به سراغ ظرف کوکی‌های خوشمزه خود بروید؛ ولی، با ناامیدی ببینید که همه آن‌ها خشک شده‌اند و دیگر مانند روز اول تازه و نرم نیستند. شاید فکر کنید که هیچ راهی برای تازه نگه داشتن آن‌ها وجود ندارد؛ اما، خبر خوب این است که شما می‌توانید به راحتی کوکی‌های دوست داشتنی خود را برای مدت طولانی‌تری نرم و تازه نگه دارید. برای این کار فقط کافی است یک تکه سیب درون ظرف آن‌ها قرار دهید تا نرمی و تازگی خوراکی‌های خوشمزه شما را برای مدت طولانی حفظ کند.

 


10. چطور هنگام خرد کردن مواد غذایی از انگشتانمان حفاظت کنیم؟


بریدن یا خراشیدن انگشتانتان هنگام خرد کردن سبزیجات یا رنده کردن آن‌ها، بسیار ناخوشایند است. برای جلوگیری از این مورد، شما می‌توانید محافظ انگشت ساده خود را به راحتی در خانه بسازید. شما فقط به یک بطری پلاستیکی خالی مانند بطری آب معدنی یا نوشابه و یک کش لاستیکی معمولی نیاز دارید. کافی است بطری پلاستیکی را با الگوی مشخص شده در تصویر بالا برش بزنید و با ایجاد سوراخ در اطراف آن، با کش برای انگشتان خود محافظ درست کنید. اکنون می توانید به راحتی با پوشیدن این محافظ در حین کار کردن از آسیب دیدن دستتان جلوگیری کنید.

شما برای 10 ترفند هوشمندانه زندگی چه نظری دارید؟ ایده‌های بیشتر و تجربیات خود در این زمینه را با ما و همراهان هنرنوشت به اشتراک بگذارید.

 

 بیشتر بخوانید:

بوی بد دهان را چگونه از بین ببریم؟ / 20 روش برای درمان همیشگی

راز خوشمزه کردن غذاها را یاد بگیرید + معرفی 10 ماده غذایی موثر

 

منبع:  دینو به نقل از bright side

 

انتهای پیام/