2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
اردشیر رستمی بازیگر نقش خشایار در سریال «قبله عالم»

اردشیر رستمی بازیگر نقش خشایار در سریال «قبله عالم»

اردشیر رستمی در سریال کمدی «قبله عالم» در نقش خشایار ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، اردشیر رستمی در سریال کمدی «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی در نقش خشایار ایفای نقش می کند. 

 

زندگینامه اردشیر رستمی:

 

 

اردشیر رستمی متولد 26  مرداد سال 1349 در تبریز و از هنرمندان سرشناس کاریکاتوریست، تصویرساز و شاعر کشور است و علاوه بر آن در زمینه بازیگری، معماری، طراحی لباس و مجسمه سازی نیز فعالیت دارد.

 

این هنرمند نخستین بار در نقش شهریار شاعر شناخته شده تبریزی در سریالی به همین نام ساخته کمال تبریزی ایفای نقش کرد و به شهرت رسید و پس از آن در فیلم های «نارنجی پوش» به کارگردانی داریوش مهرجویی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان جلوی دوربین رفت.

 

اردشیر رستمی که تاکنون در سه فیلم و سریال بازی کرده است، درباره تجربه بازیگری خود گفته است که هیچ وقت بازیگر نبوده و نیست و در این فیلم ها وسریال ها هم نقش خودش را بازی کرده است به طوری که در هر سه اثر رد پای اردشیر رستمی را می توانید ببنید.

 

اردشیر رستمی پیش از شروع بازیگری در زمینه هنر کاریکاتور و تصویرسازی از جمله هنرمندان شناخته شده ایران بود که آثارش در نشریات مختلف بارها به چاپ رسیده است و آثار کاریکاتور، تصویرگری و نقاشی های او در چندین جلد کتاب از جمله کتاب های :  دیگ دودزده، تیله‌ها، شب هزار و دوم، شهروند خط صفر، اناری‌ها، آفتاب مهتاب، قصه‌های پریان از سرزمین کره، گؤی اوزو داش ساخلاماز، به شیوهٔ همهٔ مادران‌ام، یاغیشلی نغمه، تلنگر، اردشیرنامه: طرح‌ها و نوشته‌ها و کشکول تحت ویندوز به چاپ و انتشار رسیده است.

 

اردشیر رستمی یکی از میهمانان ثابت برنامه «کتاب باز» با اجرای سروش صحت در آخرین دوره این برنامه بود.

 

 

 

 

سریال کمدی «قبله عالم»:

 

«قبله عالم» عنوان سریالی کمدی به کارگردانی حامد محمدی است که قسمت جدید این سریال هر یکشنبه ساعت 8 صبح از فیلیمو پخش می شود

 

سریال «قبله عالم» در ژانر کمدی تاریخی ساخته شده و درباره زندگی و اتفاقات تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار است

 

در این سریال حامد کمیلی، هادی کاظمی، شقایق دهقان، سام درخشانی، اردشیر رستمی، مارین ون هولک، پژمان بازغی , سوگل خلیق، سمانه پاکدل، زهرا بهروزمنش و سروش صحت ایفای نقش می کنند.

 

حامد کمیلی در نقش ناصرالدین شاه قاجار، هادی کاظمی در نقش ظل الدوله صدراعظم ناصرالدین شاه، شقایق دهقان در نقش مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه قاجار و همسر محمدشاه قاجار، اردشیر رستمی در نقش خشایار، پژمان بازغی در نقش میرزا رضا کرمانی قاتل ناصرالدین شاه، سوگل خلیق در نقش مونس،  مارین ون هولک در نقش آنجلینا السلطنه همسر فرنگی ناصرالدین شاه و زهرا بهروزمنش در نقش ماهی نامزد سابق ناصر و همسر میرزا رضا کرمانی ایفای نقش می کنند.

 

 

سریال «صبح آخرین روز»:

 

 اردشیر رستمی بازیگر نقش پدر شهید شهریاری در سریال جدید امنیتی «صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی است که از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

 

پخش سریال امنیتی «صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی و تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد در 30 قسمت 50 دقیقه ای بعد از ماه رمضان از شبکه دو آغاز می شود.

 

این سریال که در صدا و سیمای مرکز زنجان و به سفارش مرکز سیمای استان ها و با مشارکت سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استانداری زندان تولید شده است، به ابعاد مختلف زندگی خانوادگی و حرفه ای شهید مجید شهریاری و دستاوردهای دانشمندان ایران در صنعت هسته ای پرداخته است.

 

فیلمنامه این سریال نوشته فاطمه حیدری، حسن عطارها  و مرتضی اصفهانی است و داستان آن از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و با نگاهی به گذشته، ۴۶ سال زندگی او را روایت می کند.

 

شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

 

بازیگران این سریال عبارتند از: کاوه خداشناس، فرحان فرحناک، سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گلدوست، مهدی علیپور، حمیدرضا عطایی، بهروز قادری و اردشیر رستمی.

 

اردشیر رستمی در نقش پدر شهید شهریاری، شهرام عبدلی نقش دایی شهید شهریاری، سیروس همتی برادر شهید شهریاری و مهران رجبی در نقش مش باقر پدربزرگ شهید شهریاری ایفای نقش کرده اند و نقش شهید شهریاری را در سنین مختلف پنج بازیگر بازی می کنند که فرحان فرحناک بازیگر نقش 18 تا 23 سالگی و کاوه خداشناس بازیگر این نقش در سن 23 سالگی تا 46 سالگی است.

 

در این سریال پربازیگر با حدود 400 بازیگر، هنرپیشه های زنجانی نیز حضور دارند و نقش کودک و نوجوان این سریال نیز به بومی های منطقه چهارمحال و بختیاری، قم و تهران سپرده شده است.

 

خواننده تیتراژ سریال «صبح آخرین روز» نیز سالار عقیلی است.

 

دیگر عوامل تولید این سریال عبارتند از : مجری طرح شرکت هورشید فیلم، مدیر برنامه ریزی خسرو نصیری خواه، مدیر تولید علی رحیم زاده، مدیر تصویربرداری مهدی رضایی، مدیر صدا برداری فرهاد تبریزی، طراح چهره پردازی جنان صدفی، طراح صحنه قاسم مربی، طراح لباس مریم جعفری، دستیار کارگردان عباس بهبودی، منشی صحنه مریم محمدی، عکاس امیر حیدری، جانشین تولید سعید اژدر، مشاور فیلمنامه و ناظر کیفی داریوش مختاری، مدیر تدارکات فرهاد هواخواه.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.