2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
سریال «مست عشق» از یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان سر درآورد!

سریال «مست عشق» از یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان سر درآورد!

به دنبال اختلافات میان تهیه کننده ترکیه ای و ایرانی، پخش سریال «مست عشق» ساخته حسن فتحی که درباره مولانا و شمس تبریزی است، از یک شبکه ماهواره ای سر درآورد.

به گزارش هنرنوشت، در روزهای گذشته، یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با پخش تیزرهایی از پخش سریال «مست عشق» ساخته مشترک ایران و ترکیه و به کارگردانی حسن فتحی خبر داده است و به نظر می رسد که تهیه کننده ترکیه ای، امتیاز پخش این سریال را به این شبکه ماهواره ای فارسی زبان فروخته است.

این در حالی است که طی ماه های گذشته میان تهیه کننده ایرانی و ترکیه ای اختلافاتی به وجود آمد و آنها را به جدال رسانه ای کشانده بود.

 

در همین زمینه بخوانید:

بالا گرفتن اختلاف ها میان عوامل فیلم ایرانی - ترکیه ای « مست عشق » / واکنش تند کارگردان و تهیه کننده ایرانی

واکنش تند حسن فتحی به پخش سریال مست عشق از شبکه ماهواره ای و اقدام غیراخلاقی سرمایه گذار ترک

 

پاییز سال 99 خبر آماده شدن فیلم و سریال «مست عشق» زیر نظر سرمایه گذار ترکیه ای منتشر شد که این خبر با واکنش تند حسن فتحی کارگردان و مهران برومند تهیه کننده ایرانی آن روبرو شد و حسن فتحی اعلام کرد که هنوز هشت سکانس از این فیلم و سریال باقی مانده است و هر گونه اقدامی بدون نظر آنها پیگرد قانونی دارد.

سرمایه گذار ترکیه ای نیز  از طولانی شدن روند فیلمبرداری این فیلم و سریال و هفتاد ساعت راش برای یک فیلم 90 دقیقه ای انتقاد کرده بود.

 

به دنبال این اختلافات حالا خبر رسیده است که پخش سریال «مست عشق» به یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان فروخته شده است و این سریال هم اکنون در مرحله دوبله فارسی است و به زودی از این شبکه پخش می شود.

 

هنوز سازندگان ایرانی این فیلم و سریال نسبت به پخش سریال «مست عشق» از شبکه ماهواره ای فارسی زبان و قرارداد فروش آن واکنشی نشان نداده اند.

 

در همین زمینه بخوانید:

بیانیه تهیه‌کننده ایرانی فیلم «مست عشق» / اقدام سرمایه گذار ترکیه ای غیراخلاقی و خلاف قرارداد است

پاسخ سرمایه‌گذار ترکیه‌ای سریال «مست عشق» به حسن فتحی /شاکی این پروژه سرمایه گذار ترکیه است!

 

سریال و فیلم «مست عشق» با حضور بازیگران سرشناس ایرانی و ترکیه ای ساخته شده است و با توجه به موضوع آن که مولانا و شمس تبریزی است، انتظار می رفت به یکی از پرفروش ترین فیلم ها و سریال ها در سال های اخیر تبدیل شود.

 

«مست عشق» برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که در این اثر هنرمندان سرشناسی چون شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و دو هنرمند معروف ترکیه ای، بنسو سورال در نقش مریم و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون، دختر مولانا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.