2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

رژه فراعنه و ملکه های مصری در امتداد رود نیل را تماشا کنید + فیلم و گزارش تصویری

رژه ۲۲ تن از فراعنه و ملکه‌های آنها را در خیابان های مصر تماشا کنید.

به گزارش هنرنوشت، برای اولین‌بار در مصر، جسد مومیایی شده ۲۲ تن از فراعنه و ملکه‌هایشان از موزه ملی مصر در قاهره در نزدیکی میدان تحریر تا موزه ملی تمدن مصر رژه رفتند که این مراسم به صورت زنده از شبکه های اجتماعی نیز پخش شد.
 

زاهی حواس باستانشناس مصری درباره این رویداد گفته است که فراعنه با این کار هم بر امنیت مصر و هم بر اطمینان بر پایان کووید۱۹ تاکید می‌کنند و هم ( توریست‌ها) را به بازدید از مصر دعوت می‌کنند.

 

گفته شده است برای پیشگیری از آسیب احتمالی به مومیایی ها آنها را  در کپسول‌های نگهدارنده حاوی نیتروژن حمل خواهند کرد.

 

در موزه جدیدی که با عنوان موزه ملی تمدن مصر ساخته شده است،  با همکاری یونسکو ۵۰ هزار قطعه از مصر باستان جمع‌آوری شده‌اند. درهای تالار مومیایی‌های این موزه از تاریخ ۱۸ آوریل به روی بازدیدکنندگان باز خواهد شد.

 

این مومیایی‌ها متعلق به دوران تسلط سلسله بطلمیوس بر مصر هستند که از حدود سال ۳۲۰ قبل از میلاد برای حدود ۳۰۰ سال بر مصر حکومت می‌کردند.

 

زاهی حواس، باستان‌شناس مصری، به خبرنگاران گفت که ۵۹ تابوت کشف‌شده‌ از حدود ۲۶۰۰ سال پیش تاکنون باز نشده‌ و دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

 

 

این آثار باستانی در شهر مردگان (نکروپولیس) در جنوب شهر قاهره پیدا شده‌اند و ساختار این مومیایی‌های باستانی سالم مانده است.

 

از ماه سپتامبر به این سو ۱۴۰ تابوت به همراه مومیایی‌های باستانی در شهر مردگان (نکروپولیس) کشف شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: تابناک به نقل از dw.com 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.