2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
علیرضا جلالی تبار بازیگر نقش امیرعلی دانش در سریال روزهای آبی

علیرضا جلالی تبار بازیگر نقش امیرعلی دانش در سریال روزهای آبی

علیرضا جلالی تبار در سریال روزهای آبی در نقش امیرعلی دانش، پزشک روستا ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، علیرضا جلالی تبار در سریال «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی که از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود. در نقش پزشک روستا با نام امیرعلی دانش ایفای نقش می کند.

 

بازیگران سریال روزهای آبی عبارتند از: نادر سلیمانی، مهران رجبی، رامین ناصرنصیر و امیر غفارمنش،  سامان صفاری ، علیرضا جلالی تبار ، ویدا جوان، فریبا متخصص، اکبر عبدی، ایرج نوذری، علی سلیمانی، کیوان ساکت‌اف، مهسا غفوری، مرتضی زارع،  مجید پتکی،  آرزو کریمی زند، عاطفه چوپانی، مجید شهریاری، پرهام موحدی، پریا مهدوی و امین علی شهسواری 

داستان سریال «روزهای آبی» درباره خانواده‌ای‌ است که پدر خانواده دچار مشکلات مالی شده و برای فرار از دست طلبکارها در روستای مادری این خانواده ساکن می شوند و با  چالش‌های تلخ و شیرین بسیاری در این روستا مواجه می شوند.

 

 مجموعه تلویزیونی «روزهای آبی»  در فصل اول شامل ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای است که با تهیه‌کنندگی پرویز امیری برای نوروز ۱۴۰۰ آماده پخش خواهد شد.

 

زندگینامه علیرضا جلالی تبار:

 

علیرضا جلالی‌تبار متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۷ در تهران و دانش آموخته هنرستان صداوسیما و  رشته ادبیات نمایشی از دانشکده هنرومعماری است که کار حرفه ای خود را با تئاتر شروع کرد و برای نخستین بار در سال 1374 با نمایش «منصور حلاج» روی صحنه رفت.

 

جلالی تبار برای نخستین بار با فیلم «وقتی همه خوابیم» به کارگردانی بهرام بیضایی، بازیگری در سینما را تجربه کرد و به یکی از بازیگران شناخته شده سینمای ایران تبدیل شد.

این بازیگر شانس این را داشت که اولین تجربه سینمایی خود را با کارگردانی شروع کند که آرزوی بسیاری از بازیگران سرشناس سینمای ایران است تا در یکی از آثار او ایفای نقش کنند.

 

این بازیگر در سال 94 ازدواج کرد.

 

 

علیرضا جلالی تبار،  بازیگری را در سال 74 با منصور حلاج شروع کرده است و برای این که بتواند بیشتر تئاتر کار کند، در بازار آهن و پارتیشن و مدتی هم در زمینه عکاسی صنعتی کار کرده تا بتواند هزینه های کار تئاتر را تأمین کند.

 

او در مصاحبه هایی که داشته اعلام کرده است که حاضر نیست هر نقشی را بپذیرد و تلاش می کند تا در هر نقشی حتی اگر تله فیلم باشد، بهترین بازی خود را به نمایش بگذارد.

جلالی تبار که با فیلم «وقتی همه خوابیم» ساخته بهرام بیضایی یکی از بهترین فیلمسازان ایرانی وارد سینما شد،  در سال های بعد در فیلم ها و سریال هایی ایفای نقش کرد که از نظر درجه کیفی فاصله بسیار زیادی با فیلم بهرام بیضایی داشت که این بازیگر دلیل آن را سالهای پر التهاب اواخر دهه 80 و پر اتفاق بودن حوزه فرهنگ و سینمای ایران می داند که به دیده شدن بازی او در فیلم «وقتی همه خوابیم» کمک کرده است و بعد از آن پیشنهاد خوبی برای بازی در آثار سینمایی و تلویزیونی نداشته است.

 

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تاکنون در فیلم ها و سریال های بسیاری ایفای نقش کرده است که از آن جمله می توان به آثار زیر اشاره کرد:

 

فیلم‌های سینمایی:
 
وقتی همه خوابیم 
 
کرگدن (تله فیلم) 
 
خنده در باران 
 
حس تماس 
 
وقتی بهار می‌آید
 
سگ‌های پوشالی
 
حریر 
 
اولین امضا برای رعنا 
 
بی‌صدا حلزون 
 
 
سریال‌های تلویزیونی:
 
وارش 
ترور خاموش 
راه و بیراه 
سارق روح 
نفس شیرین 
غیرعلنی 
تله فیلم سلام مامان
رخنه
راز پنهان 
گمشده 
 
تئاتر:
 
منصور حلاج
 
زاویه
 
شاعر
 
رستم از شاهنامه رفت
 
یادگاری

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.