2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
سیدهادی عامل هاشمی بازیگر نقش صادق در سریال «نوروز رنگی»

سیدهادی عامل هاشمی بازیگر نقش صادق در سریال «نوروز رنگی»

سیدهادی عامل هاشمی در سریال «نوروز رنگی» در نقش صادق ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، سیدهادی عامل هاشمی بازیگر  نقش صادق در سریال «نوروز رنگی» است که در روزهای نوروز 1400 از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

 

سریال «نوروز رنگی» در بیست قسمت، داستان روزهای پایانی اسفند ماه یکی از سال‌های دهه ۶۰ را به زبان طنز روایت می‌کند و در کنار آن به آداب و رسوم و سنت های مردم مشهد نیز می پردازد.

 

یوسف تیموری، داریوش سلیمی، سیاوش مفیدی، رابعه اسکویی، هادی عامل هاشمی، جواد خواجوی، محمد اسلامی، سینا رازقی و حمیدرضا حافظ شجره از جمله بازیگران این سریال هستند و علی مسعودی علاوه بر کارگردانی در این سریال در نقش آقای مهدوی نیز ایفای نقش کرده است.

 

این سریال پیش از این «هشت آباد» نام داشت که اکنون به «نوروز رنگی» تغییر یافته است.

 

 

زندگینامه سیدهادی عامل هاشمی:

 

 

سیدهادی عامل هاشمی متولد سال 1353 در سبزوار و دانش آموخته کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش و همچنین کارشناسی الهیات و معارف اسلامی در گرایش فلسفه و کلام اسلامی است.

 

سیدهادی عامل هاشمی برادر هدایت هاشمی و علی عامل هاشمی از بازیگران سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون است که کار هنری خود را در عرصه تئاتر از سال 1367 با گروه تئاتر هاتف در شهر سبزوار آغاز کرد.

 

سیدهادی عامل هاشمی در دهه 70 کارش را با دستیار کارگردانی در نمایش های مختلف که در تهران روی صحنه بود، ادامه داد و با کارگردان هایی از جمله حمید پورآذری، نادر برهانی مرند، کوروش نریمانی، آزاده انصاری،  آروند دشت آرای، فرهاد اصلانی، اصغر دشتی، علیرضا اولیایی و بهنوش حسینی همکاری کرد.

 

وی در سال 1385 کارگردانی و آهنگسازی نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ » را که از جمله  پرفروش ترین نمایش های  تئاتر شهر در سال 1385 بود، بر عهده گرفت و در نمایش های «مرگ فروشنده » به کارگردانی نادر برهانی مرند و ... روی صحنه رفت.

 

سیدهادی عامل هاشمی همچنین نمایش های بسیاری از جمله « آخ اگه بارون بزنه! »، « بدل»،  « افسانه ببر» ، «حساب پرداخت نمیشه»، « پابرهنه در پارک»،  «مزحکه دزدها»، « اخککندو» و « آلفرد» را طراحی و کارگردانی کرده است که آثار نمایشی او نیز معمولا با استقبال تماشاگران بسیاری همراه است.

 

این بازیگر و کارگردان تئاتر در آثار سینمایی و تلویزیونی نیز به عنوان بازیگر، دستیار  تصویربردار، مدیر تولید و برنامه ریز حضور داشته است که از آن جمله می توان به ایفای نقش او در نمایش تلویزیونی «بازرس» به کارگردانی محمد رحمانیان، فیلم داستانی «عمر خیام» به کارگردانی سیدشمس الدین موسوی، فیلم سینمایی «در میان ابرها» به کارگردانی روح الله حجازی، فیلم سینمایی «لطفا مزاحم نشوید»، فیلم سینمایی «آزمایشگاه» ساخته حمید امجد، سریال «نفس» به کارگردانی جلیل سامان، سریال «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی  اشاره کرد.

 

سیدهادی عامل هاشمی و برادرش هدایت هاشمی در نمایش افسانه ببر

 

وی همچنین به عنوان دستیار کارگردان، مدیر تولید و برنامه ریز در ویژه برنامه « چهارمین جشنواره تئاتر رضوی » به تهیه کنندگی رضا حامدی خواه، ویژه برنامه «یازدهمین جشنواره  بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک» به تهیه کنندگی رضا حامدی خواه و  فیلم سینمایی «گنج روان» ساخته امین اصلانی، و به تهیه کنندگی محمدرضا اصلانی همکاری داشته است.

 

این بازیگر و کارگردان تئاتر همچنین کارگردان هنری فیلم اختتامیه و وله «یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک» در سال 1387 را بر عهده داشته است.

 

سیدهادی عامل هاشمی تاکنون موفق به دریافت جوایزی از رویدادهای مختلف هنری شده است که از آن جمله می توان به لوح سپاس و دریافت جایزه برای آهنگسازی نمایش « یک نوکر و دو ارباب» از یازدهمین جشنواره بین المللی آیینی-سنتی تهران 1380، لوح تقدیر برای بهترین کارگردان فنی نمایش  «بیوه های غمگین سالار جنگ» در بخش تصاویر صحنه، از بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران 1386، دریافت تندیس برای کارگردانی نمایش « آخ اگه بارون بزنه! » از سیزدهمین جشنواره بین المللی آیینی-سنتی تهران 1386 اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.