2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
دیبا زاهدی بازیگر نقش شهرزاد در سریال 87 متر

دیبا زاهدی بازیگر نقش شهرزاد در سریال 87 متر

دیبا زاهدی یکی از بازیگران سریال 87 متر به کارگردانی کیانوش عیاری است که در نقش شهرزاد ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، دیبا زاهدی که در سریال «هم بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده در نقش لیلا ایفای نقش کرده بود، بازیگر نقش شهرزاد در سریال 87 متر است که به کارگردانی کیانوش عیاری از مردادماه سال جاری از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

سریال 87 متر، محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در طول چهار سال گذشته تولید شده و از مردادماه سال جاری  ساعت 22:15  از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

داستان سریال «۸۷ متر» درباره اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک خانه است. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است.

 

بازیگران سریال «۸۷ متر» عبارتند از: علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست،  شبنم عرفی نژاد، سونیا سنجری، سلیمه رنگزن، ملیکا نصیری، رضا مسعودی، غزل شجاعی،الهه خادمی، عرفان آصفی، علی طالب لو، مهدی دانایی مقدم، سلمان خطی، نیما نوری زاده، مرتضی علی آبادی، مسیح خانزاده،، مانی صدیقی و عادله دائم پناه 

 

زندگینامه دیبا زاهدی:

 

دیبا زاهدی متولد  ۷ آذر ۱۳۶٨ در تهران و دانش آموخته رشته معماری  است که از اواسط دهه 90 وارد سینما شد.

 

 

این بازیگر  جوان برای ورود به سینما در کلاس های بازیگری استاد حمید سمندریان، مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان حضور یافت و برای نخستین بار در سال 92 در فیلم «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزاده جلوی دوربین رفت و در این فیلم در نخستین گام با شهاب حسینی، سحر قریشی، بهنوش بختیاری و بهناز جعفری همبازی شد که در شناخته شدن وی بسیار تأثیرگذار بود.

 

دیبا زاهدی بعد از اولین تجربه سینمایی خود در کنار  یک ستاره سینما (شهاب حسینی) این شانس را داشت که در گام دوم با یک کارگردان نام آشنا ابراهیم حاتمی کیا همکاری کند که در شهرت و دیده شدن وی و همچنین داشتن یک رزومه خوب کاری  بسیار موثر بود.

 

 

زاهدی در سال 94 در فیلم بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی ایفای نقش کرد و در این فیلم نیز با بزرگان سینما ازجمله پرویز پرستویی، مریلا زارعی، فرهاد قائمیان، پریوش نظریه، امیر آقایی و همچنین بازیگران شناخته شده ای شامل بابک حمیدیان و شیلا خداداد همبازی شد.

 

وی در سال 95 در سه فیلم توچال به کارگردانی محمد آهنگرانی، آزاد به قید شرط حسین شهابی و اگزما به کارگردانی مهران مهدویان ایفای نقش کرد و برای اولین بار حضور در قاب تلویزیون را در سریال 87متر به کارگردانی کیانوش عیاری تجربه کرد.

 

این بازیگر جوان همچنین در سریال های پربیننده شبکه نمایش خانگی «آقازاده» و « نهنگ آبی» نیز ایفای نقش کرده است.

 

 

دیبا زاهدی در فیلم ها و سریال های بسیاری ایفای نقش کرده است که به شرح زیر است:

 

فیلم های سینمایی: 

 

۱۳۹۸ لامینور به کارگردانی داریوش مهرجویی
 
۱۳۹۷ تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد 
 
۱۳۹۵  آزاد به قید شرط به کارگردانی حسین شهابی 
 
اگزما  به کارگردانی مهران مهدویان 
 
توچال به کارگردانی محمد آهنگرانی 
 
۱۳۹۴ بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا 
 
سایه  به کارگردانی مسعود نوابی
 
۱۳۹۲ پنج ستاره  به کارگردانی مهشید افشارزاده 
 
 
 
 
سریال های تلویزیونی:
 
 
۱۳۹٩ همبازی به کارگردانی  سروش محمدزاده
 
۸۷ متر به کارگردانی کیانوش عیاری
 
بوم و بانو  به کارگردانی  سعید سلطانی
 
 
سریال های شبکه نمایش خانگی
 
 
۱۳۹۹ آقازاده  به کارگردانی بهرنگ توفیقی
 
۱۳۹۷ نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی
 
 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
رویا مشایخی 1400/05/07
عکس ورزمه مسیح خانزاده بازیگره نقش فواد درسریال ۸۷متررادرج کنید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.