2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
مرجان قمری بازیگر نقش ملیحه  در سریال حورا و  بازیگر نقش مادر مرجان در سریال سیاوش

مرجان قمری بازیگر نقش ملیحه در سریال حورا و بازیگر نقش مادر مرجان در سریال سیاوش

مرجان قمری که در سریال «سیاوش» در نقش مادر مرجان نامزد سیاوش ایفای نقش کرده، یکی از بازیگران سریال «حورا» است که در این سریال در نقش ملیحه ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، مرجان قمری که در سریال «سیاوش» ساخته سروش محمدزاده در نقش مادر مرجان ایفای نقش کرده است، به تازگی در سریال جدید «حورا» در نقش ملیحه و مادر میترا ایفای نقش کرده است.

 

سریال «سیاوش» تازه ترین سریال شبکه نمایش خانگی است که به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی مهدی یاری از 10 بهمن ماه 99 پخش آن از طریق پلتفرم نماوا آغاز شده و علاقه مندان به پیگیری سریال های شبکه نمایش خانگی می توانند روزهای جمعه ساعت 12  شاهد پخش این سریال از نماوا باشند.

 

سریال «سیاوش» ملودرامی اجتماعی است که حدود 30 قسمت است و  با نگاهی نقادانه به اوضاع اجتماعی در جنوب شهر تهران به تصویر کشیده شده است.

 

در این سریال بازیگران سرشناسی ایفای نقش می کنند که عبارتند از: مجید صالحی، میلاد کی مرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، خسرو شهراز،گیتی قاسمی، سوگل خلیق، علیرضا جعفری، محمد ولی زادگان، مهدی حسینی نیا، محمدرضا صولتی، مرجان اتفاقیان، مهدخت مولایی، علی عامل هاشمی، رویا جاویدنیا، ناهید مسلمی،  الهام جدی  و مرجان قمری.

 

موسیقی تیتراژ سریال سیاوش نیز ساخته پرواز همای است که خوانندگی آن را نیز بر عهده دارد.

 

 

 

بیوگرافی مرجان قمری بازیگر نقش مادر مرجان در سریال سیاوش

 

 

مرجان قمری متولد 1360 در تهران و دانش آموخته رشته تئاتر و کاردانی فیلمسازی است که کار بازیگری را از سال 77 با  نمایش «حسنک کجایی» آغاز کرد و  با نمایش «آهوی از دست رفته» در سال 1383 ادامه داد.

 

مرجان قمری با تجربه بیش از 10 سال بازیگری در تئاتر،  سرانجام در سال 1388 با سریال «دروازه ساعت»، وارد قاب تلویزیون شد و پس از آن در سال 1392  با فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان وارد سینما شد و همبازی بازیگران سرشناس سینمای ایران از جمله باران کوثری و نوید محمدزاده شد.

 

 

وی در ادامه در فیلم « متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در کنار بازیگران مطرح سینمای ایران پیمان معادی و پریناز ایزدیار ایفای نقش کرد که سعید روستایی بعدها از بازی مرجان قمری در فیلم «متری شیش و نیم» تمجید کرده و درباره این بازیگر نوشته است :

«مرجان قمری یکی از توانمند ترین و باهوش ترین بازیگرانی است که تا به حال شناخته ام، تلاش و رنج و صبرش برای بازی در این فیلم را هرگز فراموش نخواهم کرد.»

 

از جمله سریال هایی که مرجان قمری در آنها ایفای نقش کرده است می توان به سریال های «سیاوش»، «هم گناه»،   «در حاشیه 2» ، «سایه بان» و  «دروازه ساعات» اشاره کرد.

 

 

قمری همچنین علاوه بر فیلم های شاخصی چون «متری شیش و نیم» و «من عصبانی نیستیم» در فیلم های دیگری از جمله «امروز» و «تقدیر» نیز ایفای نقش کرده است.

 

این بازیگر جوان تاکنون جوایزی را برای بازیگری دریافت کرده است و دریافت جایزه بازیگری اول زن از جشنواره پلیس در سال 1383 و جایزه بازیگری اول زن از جشنواره کودک اصفهان در سال 1385 از جمله افتخارات این بازیگر جوان است.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.