2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

دف نوازی در تشییع پیکر ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی + فیلم

تشییع پیکر ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی با همراهی برخی از نوازندگان دف به شکل متفاوتی انجام شد.

به گزارش هنرنوشت، ابراهیم اثباتی آهنگساز و تنبورنواز روز پنجشنبه 2 بهمن ماه بر اثر پیشرفت بیماری سرطان در سن 49 سالگی از دنیا رفت و در مقبره خانواگی اش در شهریار به خاک سپرده شد.

 

ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) بود که بیشترین فعالیت او در زمینه ساخت موسیقی آثار نمایشی و تئاتر بود.

 

زنده یاد اثباتی،  نوازنده تنبور، دیوان و آهنگساز موسیقی متولد ۱۳۵۰ بود و موسیقی را از سال ۱۳۶۴ با ساز تنبور آغاز کرده و از آموزش های استاد سید خلیل عالی نژاد بهره‌مند شده بود.

 

وی در  مسیر یادگیری موسیقی، به فراگیری سازهای دیگری از جمله سه تار، تار، عود، دیوان و دف پرداخت و بر آموخته هایش در زمینه تئوری و پژوهش موسیقی و آهنگسازی افزود.

 

این هنرمند تا سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۴۳ موسیقی برای تئاتر و چندین موسیقی برای فیلم ساخت.

 

اثباتی در سال ۱۳۸۰ با همراهی گروهی از هنرمندان و نوازندگان، گروه وصل صوفیان را راه اندازی کرد  که این گروه موسیقی کنسرت های متعددی را در داخل و خارج از کشور اجرا کرد.

 

در مراسم تشییع پیکر این هنرمند، گروهی از نوازندگان به اجرای دف نوازی پرداختند که بخشی از این مراسم را در ویدیوی بالا می توانید تماشا کنید.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.