2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
فیلم خورشید مجید مجیدی در فهرست ورایتی برای کسب جایزه اسکار

فیلم خورشید مجید مجیدی در فهرست ورایتی برای کسب جایزه اسکار

مجله ورایتی فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی را یکی از شانس های کسب جایزه بهترین فیلم بین المللی برای اسکار 2021 معرفی کرد.

به گزارش هنرنوشت، مجله ورایتی در گزارشی اعلام کرد که فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجیدی مجیدی از ایران، یکی از شانس های کسب عنوان بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود.

 

مجله ورایتی، فهرستی از 10 فیلم سینمایی را به عنوان شانس های کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم معرفی کرد و فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی از ایران در رتبه نهم این فهرست قرار دارد.

 

فیلم خورشید که پیش از این در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز  روی پرده رفته است، جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه بهترین بازیگران نوظهور را برای بازی روح الله زمانی به خود اختصاص داد.

 

حق پخش این فیلم برای اکران در آمریکا بر عهده کمپانی strand releasing است.

 

به انتخاب مجله ورایتی، فیلم «یک دور دیگرم به کارگردانی توماس وینتربرگ، نماینده دانمارک در این دوره از جوایز اسکار  بیشترین شانس را برای کسب جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی ۲۰۲۱ در اختیار دارد.

 

«دیگر اینجا نیستم» ساخته فرناندو فریاس از مکزیک، «دو نفر از ما» اثر فیلیپو منگتی از فرانسه، «خواهر کوچک من» به کارگردانی استفانی چات و «ورونیک ریموند» از سوئیس) و «شب پادشاهان» اثر فیلیپ لاکوت از ساحل عاج، «دوستان عزیز» به کارگردانی آندری کونچالوفسکی از روسیه، «کجا می‌روی آیدا؟» ساخته یاسمیلا ژبانیچ از بوسنی هرزگوینف «یک خورشید» ساخته چانگ مونگ هونگ از  تایوان، «خورشید» ساخته مجید مجیدی از ایران و «شارلاتان«  اثر آگنسکا هالند از چک، به ترتیب در رتبه های دوم تا دهم فهرست مجله ورایتی برای کسب جایزه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2021 قرار گرفته اند.

 

 نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.