2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چرا دختر آبادانی محکوم و مأمور حراست متعرض تبرئه شد؟

چرا دختر آبادانی محکوم و مأمور حراست متعرض تبرئه شد؟

دختر آبادانی که ابتدای آبان سال جاری مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، محکوم شد و مأمور حراست که به او تعرض کرده بود، تبرئه شد.

به گزارش هنرنوشت، به گفته یک روزنامه نگار خوزستانی، شعبه هفتم دادیاری آبادان، مهدی کاظمی، کارمند حراست را در فیلمی که به دختر آبادانی مشهور شد، تبرئه کرده و دختر این ماجرا را به ‌اتهام «ورود به زور، ایراد ضرب و جرح و آتش‌سوزی عمدی»، مجرم شناخته‌ شده و برای او قرار جلب به دادرسی صادر کرده است.»

 

ماجرای دختر آبادانی مربوط به ویدیویی است که انتشار آن چند ماه پیش در رسانه ها و فضای مجازی جنجال به پا کرد. این ویدیو دختری را با صورت خونین و افتاده بر روی زمین نشان می داد در حالی که دو نفر زن او را گرفته اند به طوری که یکی از آنها روی دختر آبادانی نشسته و دیگری موهایش را به چنگ گرفته است،  یک مأمور حراست نیز در این حین، بدن این دختر صدمه دیده را ابتدا با باتوم و پا فشار می دهد و بعد با دست لمس می کند. این ویدیو و برخورد مأمور حراست با این دختر آسیب دیده و ضرب و شتم او از سوی افراد خانواده یکی از مدیران شرکت نفت  با انتقادات و اعتراضات بسیاری در فضای مجازی روبرو شد.

 

به گزارش رکنا، پاک‌نیا ، وکیل دختر آبادانی به نحوه رسیدگی در دادسرا اعتراض دارد و می گوید: «ابتدا قاضی دیگری به عنوان دادیار، مسوولیت شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب آبادان را عهده‌دار بودند که بنابر اظهارات موکلم به ایشان گفته شد که وکیل خود را عزل کن و حتی برگه‌ای به او ارایه شده تا در صورت امضا مراتب عزل من را ابلاغ کنند. به ‌رغم این فشارها، موکلم حاضر به عزل من نشده و با این بهانه که باید فکر کنم از شعبه خارج شده است.» این وکیل دادگستری چنین اقدامی را شایسته دستگاه قضایی نمی‌داند و تاکید دارد همان طور که وکلای دادگستری ملتزم به رعایت شؤونات دستگاه قضایی و حرمت قضات محترم هستند، شایسته است که مقامات قضایی خارج از حدود مسوولیت و وظایف خود، ارتباطی به اصحاب پرونده نداشته باشند و موکل را به عزل وکیل انتخابی خود ترغیب نکنند.»

 

این وکیل دادگستری درباره وضعیت دیگر افراد حاضر در این پرونده هم چنین توضیح می‌دهد: «نسبت به اتهام خانم بهار چشم‌براه مبنی بر ورود به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی و شروع به تحریق و حمل یک عدد شوکر قرار جلب به دادرسی صادر شده و از سویی درخصوص شکایت موکل مبنی بر ضرب و جرح عمدی صرفا نسبت به ۲ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی صادر شده و درخصوص سایر موارد مورد شکایت موکل قرار منع تعقیب صادر و ابلاغ شده است.» او همزمان با تاکید بر اعتراض به قرارهای منع تعقیب صادر شده برای طرف دیگر پرونده، اعلام کرده که درخصوص اتهام «بهار چشم‌براه» مبنی بر سرقت مسلحانه مقرون به آزار هم قرار منع تعقیب صادر شده است.

 

اکنون در آخرین وضعیت پرونده دختر آبادانی، برای بهار چشم براه معروف به دختر آبادانی و دو نفر از اعضای خانواده مدیر شرکت نفتی که او را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند،  قرار جلب صادر شده و برای مأمور حراست و نگهبانی که بدن دختر آبادانی را در حال مجروحیت لمس کرده بود، به دلیل فقدان ادله کافی قرار منع تعقیب صادر و تبرئه شده است.

 

در همین زمینه بخوانید: 

ماجرای کتک زدن وحشیانه دختر آبادانی چه بود؟ / مامور حراست متعرض دستگیر شد+ فیلم

پرونده ضرب و شتم دختر آبادانی به کجا رسید؟ / اعترافات مورد قبول نیست

مامور حراست متعرض در حادثه آبادان در بازداشت پلیس + عکس

دختر آبادانی درباره ماجرای کتک خوردنش چه گفت؟ + فیلم
 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.