2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کرونا جان  دو بازیگر سینما و تئاتر ایران را گرفت

کرونا جان دو بازیگر سینما و تئاتر ایران را گرفت

دو هنرمند سینما و تئاتر کشورمان، روز گذشته 12 دی ماه بر اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفتند.

به گزارش هنرنوشت، احمد علی نژاد (معروف به احمد فیضی) از هنرمندان پیشکسوت سینما، تئائر و تلویزیون ایران روز جمعه 12 دی ماه در 72 سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

 
احمد علی‌نژاد متولد  سال ۱۳۲۷ در اردبیل بود و فعالیت های هنری خود را از سا ل ۱۳۳۴ آغاز کرد و در طول 60 سال حضور در حرفه بازیگری در آثار فیلمسازان سرشناسی از جمله ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، داریوش مهر جویی و ... ایفای نقش کرده بود.

 

 

از جمله فیلم هایی که این بازیگر پیشکسوت در آنها نقش آفرینی کرده است می توان به اجاره نشین ها(۱۳۶۵) ، ناخدا خورشید(۱۳۶۵)، مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳) و روز باشکوه (۱۳۶۷) اشاره کرد.


 وی از حدود ۱۵ سال پیش به زادگاه خود اردبیل برگشته و در فعالیت های سینمایی و تئاتر استان فعالیت داشت.
 
 

علیرضا رنجبر از هنرمندان عرصه تئاتر کشور که بیشتر در زمینه چهره پردازی و گریم فعالیت داشت نیز نیز روز گذشته 12 دی ماه بر اثر ابتلا به کرونا در 37 سالگی درگذشت.

 

علیرضا رنجبر متولد ٧ بهمن ١٣۶٢ در سوادکوه بود که فعالیت های هنری خود را  از سال ٨٨ به عنوان مجری گریم آغاز کرد و در ادامه به عنوان طراح گریم کار حرفه ای خود را ادامه داد.

 

 

علیرضا رنجبر که به دلیل ابتلا به کرونا ابتدا در بیمارستانی در شهر سوادکوه بستری شده بود برای ادامه درمان شامگاه 11 دی ماه به بیمارستانی در تهران انتقال یافت و روز گذشته جمعه 12 دی ماه در تهران درگذشت.

 

از جمله نمایش هایی که علیرضا رنجبر به عنوان مجری گریم در آن حضور داشته است می توان به نمایش‌های «تیغ کهنه»،  «آندورا»، «بی پدر»، «آخرین بازی»، «سونات اشباح»، «مرده های بی کفن و دفن»و «بازی استریندبرگ» اشاره کرد. وی همچنین به عنوان طراح گریم در نمایش های «ننه دلاور و فرزندانش»، «پوست های شکلاتی»، و «بوفالوی آمریکایی، و « قلاده ای برای یک سگ مرده» حضور داشته است.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.