2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سریال زخم کاری چند قسمت است؟ + زمان پخش و نقش بازیگران

سریال زخم کاری چند قسمت است؟ + زمان پخش و نقش بازیگران

سریال زخم کاری ساخته جدید محمدحسین مهدویان با ایفای نقش جواد عزتی و رعنا آزادی ور به فیلیمو رسید.

به گزارش هنرنوشت، سریال زخم کاری در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای ساخته شده است و  قسمت اول این سریال  ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ از پلتفرم فیلیمو پخش شد و مخاطبان این مجموعه جمعه هر هفته ساعت ۲۰  می توانند قسمت جدید این سریال را از فیلیمو تماشا کنند.

 

این سریال یک نوآر ملتهب است که تماشای آن برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی شود.

 

نخستین قسمت از سریال «زخم کاری» که روز گذشته 14 خردادماه از فیلیمو پخش شد، با نقد و بررسی هایی متفاوتی از سوی منتقدان و مخاطبان حرفه ای همراه بود و  بسیاری در رسانه های مختلف و فضای مجازی درباره این سریال تازه مهدویان نوشتند.

 

محمدحسین مهدویان که پیش از این در ساخت مستند-درام  و تریلرهای سیاسی و اجتماعی واقع نما موفقیت و تبحر خاص خود را نشان داده است، حالا برای نخستین بار سریال سازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند و برای این منظور به سراغ اقتباس از یک رمان نوآر رفته و داستان سریال تازه اش را از رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی زاد که یک داستان سیاه با رگه هایی از خشونت و جنایت است، برگرفته است.

 

محمود حسینی زاد رمان «بیست زخم کاری» را با نگاهی به نمایشنامه «مکبث» اثر ویلیام شکسپیر نوشته و در قالب این داستان به مناسبات قدرت و ثروت در ایران پرداخته که با جنایت هایی همراه است. شخصیت های داستانی این رمان به نظر واقعی می رسند و شاید همین ویژگی دلیل خوبی برای انتخاب این رمان به عنوان منبع سریال جدید محمدحسین مهدویان باشد.

 

 

در  سریال «زخم کاری»، جواد عزتی نقش مالکی را بازی می کند و سیاوش طهمورث نیز در نقش ریزآبادی ظاهر شده است و  رعنا آزادی ور  نقش سمیرا، همسر مالکی را بازی می کند.

شخصیت مالکی که همچون شخصیت مکبث در داستان شکسپیر است، بعد از قتل رئیس خود «ریزآبادی» دچار عذاب وجدان می شود ولی پس از آن سعی می کند که دیگر مدیران و نزدیکان ریزآبادی را نیز از میان بردارد و به این ترتیب قدرت و نفوذ خود را گسترش دهد.

رعنا آزادی ور نیز در این سریال همچون همسر مکبث حضور دارد و به خاطر  جنایت های همسرش دچار عذاب وجدان و کابوس می شود.

 

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، (با هنرمندی) سیاوش طهمورث، کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی ، (با معرفی) مرتضا امینی‌تبار و سارا حاتمی، (بازیگران خردسال) نیوشا علی‌پور و مه‌یاس پازوکی، بازیگران «زخم کاری» هستند.

 

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

«من عاشق زمستونای اینجام. قشنگ نیست؟
- قشنگه ولی سختی داره. پنج هزار کیلومتر پرواز می‌کنن فقط برای این که زنده بمونن. اولش خیلی ترسناکه ولی تهش خونه‌شونو پیدا می‌کنن.
- اگه به تهش برسن.
- بلد باشن می‌رسن.»

 

عوامل این سریال عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان، مجری طرح: کامران حجازی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، تدوین: سجاد پهلوان‌زاده، آهنگساز: حبیب خزایی‌فر، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه: بهزاد جعفری‌طادی، طراح لباس: آرتا ماهان، طراحی و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی، مدیر صدابرداری: هادی ساعدمحکم، مدیر تولید: پیمان حجازی، فیلمبردار: محمد فکوری‌نیا، انتخاب بازیگر: کیومرث مرادی، بازیگردان: میلاد اکبر‌نژاد، برنامه ریز: بهمن حسینی، دستیار اول کارگردان: حسین دیردار، مدیر تدارکات: فرامرز رضایی، جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، منشی صحنه: پوریا کاظمی‌فرد، عکاس:امیر جدیدی.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.