2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
رضا جوشنی بازیگر نقش خلیل در سریال «کلبه ای در مه»

رضا جوشنی بازیگر نقش خلیل در سریال «کلبه ای در مه»

رضا جوشنی در سریال «کلبه ای در مه» در نقش خلیل ایفای نقش می کند.
به گزارش هنرنوشت، رضا جوشنی یکی از بازیگران سریال «کلبه ای در مه» است که این شب ها ساعت 20:45 از شبکه سه سیما روی آنتن است. این بازیگر با پیشینه پربار تئاتری حالا برای نخستین بار در یک سریال تلویزیونی جلوی دوربین رفته است و نقش خلیل را در این مجموعه بازی می کند.
 
 
 

«کلبه ای در مه» عنوان سریال جدید شبکه سه سیماست که به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی سعید پروینی هر شب ساعت 20:45  از این شبکه روی آنتن می رود.

 

ماجراهای این سریال در اوایل دوران انقلاب اسلامی می گذرد  و در خلاصه داستان آن آمده است: «نقطه‌ای تیره در دل دریایی از روشنایی هنوز برای نگرانی زود است اما دل‌مان را به هیچ مسیر بی‌انتهایی خوش نکنیم که نتیجه‌اش تباهی است ...»

 

فرخ نعمتی، رزیتا غفاری، سام قریبیان، خشایار راد، حمید ابراهیمی، سیدمهرداد ضیایی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، حسام محمودی، مریم بوبانی، شیوا ابراهیمی، محبوبه اسدی،  یاسمن جعفری، سیاوش چراغی پور، سیده رویا حسینی، شهروز آقایی پور، مهرنوش مقیمی، مهدی مخبری و رضا جوشنی از جمله بازیگران این سریال هستند.

 

 

 

 

زندگینامه رضا جوشنی:

 

رضا جوشنی متولد سال 1360 در لنگرود و دانش آموخته فیلمسازی از دانشگاه فرهنگ و هنر رشت است که کار بازیگری را از دوران نوجوانی و از سال 1374 با تئاتر شروع کرده است.
 
این بازیگر از اواسط دهه هفتاد نویسندگی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را به طور همزمان با هم تجربه کرد و در نمایش های بسیاری که در شهر رشت و لنگرود روی صحنه رفت، به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر حضور داشت و پس از سالها حضور پر رنگ در تئاتر استان گیلان، بعدها در نمایش های سالن های تئاتر شهر در کنار دیگر هنرمندان تئاتر کشور در تهران روی صحنه رفت.
 
از جمله نمایش های این بازیگر می توان به بازی و کارگردانی نمایش «بیراهه»، «عروسک کوکی»، «پرستوهای مهاجر»، «جنگ کور»، «رافا»، «تابستانه»، «ماهی»، «در ستایش زندگی»، «زیر صفر»، «کوی...»، «مسافر»، «ایستگاه»، «سفر نیمروزی سید»، «گیل وارش» و همچنین نمایش های «آفرینش از نوعی دیگر»، «کسی برای کلاغها دانه نمی ریزد»، «هنر»، «کشتن گربه بابا فونتن»، «دزدانه می رقصد»، «وقتی عروسک ها کوک نمی شن»، «یک قاچ کتاب» و ... اشاره کرد.
 
این بازیگر همچنین در نمایش های « نذار این خواب تعبیر بشه» به کارگردانی مهدی نصیری و  در کنار بازیگران تئاتر کشور از جمله بهنام تشکر در تئاتر شهر روی صحنه رفته است.
 
 
 
 
 
این بازیگر تئاتر بارها برای حضور در تئاتر به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر جوایزی را از رویدادهای مختلف تئاتری به خود  اختصاص داده است که از آن جمله می توان به این جوایز اشاره کرد:
 
 
جایزه نویسندگی اول برای نمایش «کوی ...» جشنواره دفاع مقدس استان
جایزه دوم کارگردانی برای نمایش «رافا» جشنواره تئاتر داخلی لنگرود 
جایزه اول بازیگری برای نمایش «کشتن گربه بابا فونتن» در سومین جشنواره تئاترشرق گیلان، لنگرود 1379 و درجشنواره تئاتر خلاقیت بازیگری حوزه هنری گیلان ، رشت 1382
کارگردانی سوم برای نمایش «دزدانه می رقصد» جشنواره تئاتر خیابانی رودسر 
جایزه دوم بازیگری برای نمایش «حمله (هملت)» در هفدهمین جشنواره تئاتر استانی 
جایزه دوم کارگردانی و سوم بازیگری برای نمایش «سکوت وصل» در جشنواره تئاتر بسیج استان 
جایزه اول بازیگری نمایش برای «وقتی عروسک ها کوک نمی شن» در بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی و جایزه بازیگری ویژه جشنواره منطقه ای
تقدیر کارگردانی دوم برای نمایش خیابانی «کسی برای کلاغها دانه نمی ریزد» در جشنواره تئاتر دانشجویی 
دریافت جایزه بازیگری برای نمایش «هنر» دربیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی
دریافت جایزه سوم بازیگری و دوم کارگردانی برای نمایش خیابانی «یک قاچ کتاب» در نخستین جشنواره سراسری راه روشن مشهد 
 
 
 
 
رضا جوشنی همچنین مدیریت گروه تئاتری «سکوت» را در لنگرود بر عهده دارد و همچنین در سریال تلویزیونی «می جان» به کارگردان مرجان اشرفی زاده و به تهیه کنندگی سعید پروینی ایفای نقش کرده است که این سریال هنوز پخش نشده است.
 
رضا  جوشنی در دومین همکاری خود با سعید پروینی در سریال «کلبه ای در مه» به کارگردانی حسن لفافیان  ایفای نقش کرده است.
 
 
 
 
انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.