2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
سریال «قورباغه» کی پخش می شود؟ +  بازیگران و  زمان پخش

سریال «قورباغه» کی پخش می شود؟ + بازیگران و زمان پخش

زمان پخش سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی و با نقش آفرینی نوید محمدزاده و صابر ابر اعلام شد.

به گزارش هنرنوشت، سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی و نقش آفرینی نوید محمدزاده، صابر ابر و ... هر دوشنبه ساعت 20 از پلتفرم نماوا پخش می شود.

 

این سریال مدتها آماده پخش از شبکه نمایش خانگی بود اما چندین بار زمان پخش آن تغییر کرده و در آخرین تغییرات گفته شده است که این سریال اول دی ماه سال جاری از پلتفرم نماوا در شبکه نمایش خانگی پخش و منتشر خواهد شد.

 

آخرین بار گفته شده بود که اولین قسمت این سریال از ۲۴ آذر  پخش می شود و همه چیز آماده بود تا این که دقایقی پیش از رونمایی، پخش آن متوقف شد و  پلتفرم نماوا با انتشار متنی اعلام  کرد: « با وجود اینکه ۲۴ آذر از سمت سازمان سینمایی به عنوان روز انتشار اولین قسمت سریال «قورباغه» به بینندگان وعده داده شده بود، پخش این سریال به رغم صدور پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، دریافت تایید از موسسه ناجی هنر، فعلا به دستور قضایی (به منظور پایش و نظارت) متوقف شده است.»

 

اکنون باز هم اعلام شده است که این سریال یکم دی ماه از نماوا پخش می شود.

 

 

بر اساس شنیده ها دلیل توقف انتشار این سریال با حکم قضایی این بوده است که  قرار بوده قسمت اول «قورباغه» روز یکم دی ماه توزیع شود، اما طبق برخی رایزنی‌ها تصمیم گرفته می شود که یک هفته زودتر از موعد مقرر و تاریخ اعلام شده و حکم قضایی، قسمت اول سریال را توزیع و پخش کنند که در نهایت، در آخرین دقایق زمان پخش، با استناد به همان حکم اولیه، از انتشار آن ممانعت به عمل می آید تا قورباغه در همان تاریخ مقرر از یم دی ماه پخش شود.

 

روزنامه هفت صبح درباره شبهاتی که در زمان توقیف این سریال به رسانه ها کشیده شده، نوشته است: « روز گذشته خیلی‌ها ماجرای توقیف سریال را به خبر‌های رسمی و غیررسمی اخیر درباره پرونده مالی سریال «قورباغه» مرتبط دانستند؛ خبر‌هایی که محمد امامی، تهیه‌کننده سریال را به واکنش واداشت. او هفته گذشته اعلام کرد: پلتفرم نماوا، سرمایه‌گذار سریال «قورباغه» است و من تهیه‌کننده آن هستم. با گذشت حدود دو سال از عدم فعالیت دفتر پخش تصویرگستر پاسارگاد، تاکید می‌کنم که این سریال، ارتباط مالی و معنوی با هیچ شخص حقیقی و حقوقی و همچنین تصویرگستر پاسارگاد ندارد.

لیست تمام اسناد و مدارک مالی سریال «قورباغه» موجود و در صورت درخواست مراجع رسمی آماده ارائه است. همچنین، تمامی مجوز‌های قانونی پخشِ سریال قورباغه از مدت‌ها پیش دریافت شده است.»

 

 

یکی از نکات دیگر سریال قورباغه محدودیت سنی تماشای این سریال برای افراد زیر 18 سال است. این در حالی است که تا پیش از این قرار بود که این سریال با محدودیت سنی تماشا برای افراد زیر 16 سال پخش شود و یک هفته قبل از نمایش قورباغه، ساترا اعلام کرد که بعد از بازبینی مجدد، به دلیل وجود صحنه های خشن،  این سریال را  مثبت 18 تشخیص داده است. این در حالی است که محدودیت مثبت 18 بیشتر برای فیلم هایی با مضامین غیراخلاقی و بسیار بسیار خشن در نظر گرفته می شود. 

 

اولین بار قرار بود این سریال یکم آبان سال جاری توزیع شود، بعد از مدتی به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش آن، تاریخ توزیع آن به بعد از دریافت پروانه و تاریخ 3 آذر ماه موکول شد. اما این سریال 3 آذر هم پخش نشد تا این که اعتراض هومن سیدی کارگردان سریال را به دنبال داشت و او با انتشار متنی از وزارت ارشاد خواست که تکلیف نمایش این سریال را مشخص کنند و اعلام کنند که آیا این سریال توقیف شده است یا خیر؟ بعد از این ماجراها سرانجام زمان قطعی پخش سریال 24 آذرماه اعلام شد که در آخرین دقایق باز هم این سریال امکان پخش و انتشار نیافت.

 

اکنون باید تا یکم دی ماه منتظر ماند و دید که ایا این بار این سریال در آخرین زمان اعلام شده یعنی اول دی ماه پخش خواهد شد یا خیر؟

 

سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی علی اسدزاده است که پخش قسمت نخست آن از اول دی ماه آغاز خواهد شد.

 

بازیگران سریال قورباغه عبارتند از : نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی، امید محمدزاده، محمدامین شعرباف، هادی تسلیمی، احسان منصوری، نیما مظاهری، معین شاهچراغی، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان، مهران غفوریان، آناهیتا افشار و  هومن سیدی.

 

این مجموعه داستانی درام و اجتماعی دارد و به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می پردازد.

 

در خلاصه داستان این سریال آمده است که : من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همهٔ این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.