2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
بازیگر قدیمی سینما و همسر ایرج قادری درگذشت

بازیگر قدیمی سینما و همسر ایرج قادری درگذشت

تهمینه اطمینان‌مقدم بازیگر قدیمی سینما و همسر ایرج قادری درگذشت.

به گزارش هنرنوشت، تهمینه اطمینام مقدم، همسر ایرج قادری از بازیگران قدیمی سینما بود که در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

تهمینه اطمینان مقدم در چندین فیلم سینمایی ایفای نقش کرده بود. وی همچنین خواهرزاده شهلا ریاحی بود که با پیشنهاد خاله اش در سال 1332 وارد عرصه بازیگری شد و فعالیتش را از تئاتر شروع کرد.

 

این هنرمند در تماشاخانه تهران و  همراه با محمدعلی جعفری به اجرای نمایش می پرداخت.

 

این بازیگر قدیمی سینما نخستین بار با فیلم « دختر سر راهی» وارد عرصه سینما شد و حدود یک دهه در فیلم های مختلفی از جمله «علی واکسی»،  «بن بست»، «ماجرای جنگل» و «چشمه عشاق»، به ایفای نقش پرداخت ولی بعد از آن به درخواست همسرش ایرج قادری کار بازیگری را کنار گذاشت.

 

ایرج قادری زاده ۲۸ فروردین ۱۳۱۳ در تهران بود که در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در تهران درگذشت. او نویسنده، فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگر سینمای ایران بود که در دوران فعالیت هنری  خود  در ۴۱ فیلم به عنوان کارگردان، ۴ فیلم به عنوان نویسنده، ۷۱ فیلم به عنوان بازیگر، ۹ فیلم به  عنوان تهیه‌کننده و ۱ فیلم به عنوان تدوین‌گر  حضور داشت.

 

نخستین کار سینمایی او بازی در فیلم «چشمه آب حیات» در سال ۱۳۳۸ و آخرین کار هنری او کارگردانی و بازی در فیلم «شبکه» در سال ۱۳۸۹ بود.

 

ثمره زندگی تهمینه اطمینان مقدم و ایرج قادری، پسری به نام تورج بود که همان اوایل دهه 50 از دنیا رفت.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.