2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آخرین نقش پرویز پورحسینی در سریال بیگانه ای با من است + عکس

آخرین نقش پرویز پورحسینی در سریال بیگانه ای با من است + عکس

پرویز پورحسینی آخرین نقش خود را در سریال «بیگانه ای با من است» ایفا کرد و در این مجموعه در نقش آقای شهرابی ظاهر شد.

به گزارش هنرنوشت، در سال سیاه هجوم کرونا به دنیا، پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت و محبوب سینما، تئاتر و تلویزیون را هم از دست دادیم. پورحسینی در آخرین نقش خود در سریال «بیگانه ای با من است» در نقش آقای شهرابی بازی کرده است که این شب ها ساعت 9:30 از شبکه دو سیما روی آنتن است.

 

پورحسینی متولد شهریورماه 1320 و دانش آموخته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در بیش از ۵ دهه فعالیت خود در عرصه بازیگری در آثار کارگردان های مطرح تئاتر و سینما به ایفای نقش پرداخت و در عرصه تلویزیون نیز در مجموعه های مختلف حضور داشت.

 

وی از بازیگران تأثیرگذار تئاتر ایران بود که با پیتر بروک، آربی آوانسیان، پری صابری، حمید سمندریان، بهرام بیضایی و علی رفیعی همکاری داشت و در آثار این کارگردان های مطرح به ایفای نقش پرداخت.

 

 

وی همچنین در آثار تلویزیونی نیز در فیلم‌هایی چون «کمال‌الملک» علی حاتمی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ نیا، «باشو غریبه‌ای کوچک» بهرام بیضایی، «روز فرشته» بهروز افخمی، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی، «شب حادثه» سیروس الوند و «طلسم» داریوش فرهنگ هنرنمایی کرده بود.

 

پورحسینی در سریال های تلویزیونی نیز در مجموعه‌های مختلفی از جمله «مختارنامه» داود میرباقری، «بی گناهان» احمد امینی، «سرزمین کهن» کمال تبریزی و «میکائیل» سیروس مقدم حضور داشته است.

 

 پیکر پرویز پورحسینی در جوار مزار همسرش ناهید ارسباران به خاک سپرده شد.

 

 

پرویز پورحسینی آخرین نقش خود را در سریال «بیگانه ای با من است»  که  از شبکه دو سیما پخش می شود، بازی کرد.

 

داستان این سریال به تهیه کنندگی بهروز مفید، کارگردانی احمد امینی در فصل یک و آرش معیریان در فصل دو و نویسندگی فروغ فروهیده در سال ۷۰-۶۹ می‌گذرد و درباره جابه جایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل می‌دهد.

 

 

 

از بازیگران فصل اول این سریال می توان به: شبنم قلی‌خانی، سامرند معروفی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه، ونوس کانلی و ... اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.