2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مهرزاد جعفری بازیگر نقش حامد در سریال احضار

مهرزاد جعفری بازیگر نقش حامد در سریال احضار

مهرزاد جعفری در سریال احضار در نقش حامد برادر زهره ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، مهرزاد جعفری در سریال ماورایی «احضار» در نقش حامد برادر زهره ایفای نقش می کند.

 

مهرزاد جعفری متولد  8 مهر 1369 در تهران دانش آموخته مهندسی معدن اکتشاف است که علاوه بر بازیگری، در زمینه ترجمه نیز فعالیت دارد.

 

 

 

مهرزاد جعفری کارش را با مترجمی فیلم های خارجی آغاز کرد و علاوه بر ترجمه فیلم، کتاب های پرطرفدار انگلیسی را نیز ترجمه کرده است.

 

یکی از دلایل علاقه مندی او به حرفه بازیگری، ترجمه فیلم های انگلیسی زبان بود و به همین دلیل بسیاری از فیلم ها و سریال های روز دنیا را دیده و با این حرفه بیشتر آشنا شد.

 

وقتی گوینده سریال با صدای خاص خود ، روی تصاویر می گفت previously on lost نام او به عنوان زیرنویس روی صفحه ظاهر می شد.

 

 

 

این بازیگر جوان درباره شروع کارش در این زمینه گفته است: خانواده من هم مثل خیلی ها به سریال «لاست» علاقه داشتند و آن را دنبال می کردند. اما زیرنویس فارسی سریال خیلی طول می کشید تا منتشر شود. به خاطر همین هم من تصمیم گرفتم تا این کار را امتحان کنم. یک قسمت سریال را ترجمه کردم. خانواده و دوستان تماشا کردند و راضی بودند. این دلیلی شد تا ادامه دهم.

 

جعفری تاکنون زیرنویس ترجمه حدود 12- 13 سریال و نزدیک پانزده فیلم را بر عهده داشته است. او  کار ترجمه کتاب را از 19 سالگی شروع کرد و همزمان با ترجمه برای تولید زیرنویس فارسی فیلم های پربیننده خارجی نیز فعالیت داشت.

 

او تجربه ترجمه کتاب های «بازی تاج و تخت» ، «خلا ناگهانی» و «نغمه ای از آتش و یخ» را در کارنامه خود دارد.

 

مهرزاد جعفری علاوه بر ترجمه کتاب و زیرنویس فیلم و سریال در زمینه بازیگری نیز فعالیت دارد و برای اولین بار در سال 94 با بازی در نمایش «نیازمندی ها» به کارگردانی سیما تیرانداز دیده شد و تاکنون در سریال «عاشقانه» و سریال «گشت پلیس» نیز حضور کوتاهی داشته است.

 

این  بازیگر جوان، ورودش را به عرصه بازیگری مدیون سیما تیرانداز می داند.

 

 

 

مهرزاد جعفری در سال 98 در نقش نوید در فصل دوم سریال «از سرنوشت» حضور داشت و در کنار دارا حیایی و کیسان دیباج و مرضیه موسوی و فاطیما بهارمست و علیرضا آرا و ..ایفای نقش کرده است.

 

مهرزاد در سال 99 در سریال پربیننده «بچه مهندس 3» به کارگردانی علی غفاری ، در نقش مسعود تابشی که رفیق و هم دانشگاهی جواد جوادی است نقش پررنگی را ایفا کرد و در سریال «شرم» نیز در نقش نیما پسر مختاری ایفای نقش کرده بود.

 

سریال «احضار»:

 

شبکه یک سیما، سریال «احضار» را  به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان در کنداکتور پخش قرار داده است و مخاطبان این شبکه می توانند هر شب ماه مبارک رمضان ساعت 22:15 شاهد پخش این مجموعه باشند.

 

با توجه به انتخاب این سریال برای ایام ماه مبارک رمضان، انتظار می رود این سریال مجموعه ای 30 قسمتی باشد.

 

سریال احضار با نام قبلی «دعوت نحس» همچنان در حال تصویربرداری است و  20 درصد پایانی این سریال همزمان با انجام مراحل فنی در حال تصویربرداری است.
 

در این مجموعه به نقد عرفان های کاذب پرداخته شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آنها همراه با ۲ تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهرا از دوستان صمیمی یکدیگر هستند اما یکی از آنها نسبت به مائده حسادت می‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا شود. با پیوستن محسن خواستگار قبلی مائده به این جمع حوادثی رقم می خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون می‌ کند.

 

بازیگرانی که در آن ایفای نقش کرده اند عبارتند از:  آرش مجیدی، رضا توکلی،افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی، میلاد میرزایی، مهرزاد جعفری، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر، روژین رحیمی طهرانی، محمدهادی دیباجی ، سیما شایستهو صالح میرزاآقایى.

 

کارگردان سریال «احضار» پیش از این سریال های «او یک فرشته بود»،  «تب سرد»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را کارگردانی کرده که از شبکه های تلویزیونی پخش شده است.
 
 
سایر عوامل سریال احضار عبارتند از مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، دستیار اول کارگردان: اکبر نصیری جوزانی، برنامه‌ریز: مهدی آقایی، طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: محسن شریفی، طراح لباس: مژگان عیوضی، صدابردار: فرشید احمدی، تدوین: افسانه افخمی، منشی صحنه: آرزو نیکپور، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ: امیر ولی‌خانی، عکاس و پشت صحنه: پریسا افخمی، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، مدیر تدارکات: اکبر مهری، جانشین تولید: پرویز کاظم‌لو.

 

بازپخش و تکرار این سریال ساعت 2:00 بامداد و 16 روز بعد است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.