2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

واکنش تند فریبرز عرب نیا به اظهارات جنجالی اخیر بهاره رهنما

فریبرز عرب‌نیا بازیگر شناخته شده سینما به اظهارنظر جنجالی بهاره رهنما در برنامه شام ایرانی واکنش تندی نشان داد و از او خواست از مردم غیور لُر عذرخواهی کند.

به گزارش هنرنوشت، در جدیدترین قسمت برنامه « شام ایرانی»، بهاره رهنما در بخشی از صحبت‌هایش با خنده و استهزا گفت: ماشاءالله دختر‌های امروزی سرو وضعشون نیکول کیدمنه، طرز فکرشون لر»

 

این جمله توهین آمیز بهاره رهنما که فایل تصویری آن را می توانید در بالای همین صفحه تماشا کنید، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت و بهاره رهنما نیز در پاسخ به این واکنش ها پست تازه ای را در صفحه شخصی خود منتشر کرد که می توانید با کلیک کردن اینجا بخوانید.

 

بهاره رهنما در واکنش به جنجال هایی که به دنیال اظهارات اخیرش در فضای مجازی ایجاد شده بود در پست اینستاگرام خود توضیح داد: « اشاره من به فیلم قدیمی «دختر لر» بود و هیچ ربطی به قومیت لر نداره. اصلا موضوع مقایسه یک فیلم قدیمی و فیلم‌های جدید با بازیگران به روز بود.»

 

اما اکنون فریبرز عرب نیا  یکی از بازیگران شناخته شده سینمای ایران نیز  به دنبال اظهارنظر جنجالی بهاره رهنما در برنامه « شام ایرانی »  با انتشار پستی انتقادآمیز در صفحه شخصی خود نسبت به اظهارات رهنما واکنش بسیار تندی نشان داد و از او خواست از اقوام لُر کشورمان عذخواهی کند.

 

عرب نیا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 

« گفته شده که «واژه‌ها تا زمانی که بر زبان جاری نشده باشند، اسیر انسان هستند، اما آن‌گاه که بر زبان آیند، انسان اسیرشان می‌گردد!»

 

گروه پرشمار هنرمندان را، هم‌چون دیگر گروه‌های هر جامعه، با رفتار یا گفته‌های یک یا چند نفر از آن گروه نمی‌توان و نباید ارزیابی و ارزش‌گذاری کرد؛ با این حال، من به عنوان کسی که در نگاهِ مردم کشورم از گروه هنرمندان به شمار می‌آیم، با تمام وجود از همه‌ی شیرزنان و غیورمردانِ لر دل‌جویی کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌های چندگانه و رنگین‌کمانی ایران عزیز و از رشادت‌ها و دلیری‌هایشان که همواره مایه‌ی دوام و پایندگی میهن و تاریخ ما ایرانیان بوده‌اند به جان قدردان و سپاس‌گزارم و بر خود می‌بالم که با ایشان از یک کشور و یک ریشه هستم.

 

باشد که آن دسته از هم‌کارانم که به هنگام دهان باز کردن کم می‌اندیشند و پر می‌گویند با پوزش خواستن از هم‌میهنان عزیز لر، خطای خویش را گردن بگیرند و آزردگی بیش‌تر مردم شرافت‌مندمان را در این وانفسای رنج و درد سبب نشوند.

با مهر و احترام.

عرب‌نیا»

 

 

بهاره رهنما به دنبال واکنش های تندی که نسبت به اظهارنظر جنجالی اش در برنامه شام ایرانی دریافت کرد، با انتشار یک ویدیو از مردم لرزبان و لک زبان دلجویی کرد که با کلیک کردن  اینجا می توانید ببینید.

 

همچنین سازمان تنظیم صوت و تصویر مقررات فراگیر در واکنش به اعتراضات مردم نسبت به سخنان توهین آمیز بهاره رهنما در برنامه شام ایرانی، این بخش از سخنان این بازیگر را از همه پلتفرم های نمایش دهنده این قسمت از برنامه شام ایرانی حذف کرد که خبر کامل آن را  اینجا می توانید بخوانید.

 

 

در همین زمینه بخوانید:

 

جنجال سخنان توهین آمیز بهاره رهنما به اقوام لُر در شام ایرانی + فیلم

پاسخ بهاره رهنما به جنجال ها / منظورم فیلم دختر لُر بود+ فیلم

بهاره رهنما از لُرزبان ها دلجویی کرد / من مخلص همه لرزبان ها هستم+فیلم

سخنان توهین آمیز بهاره رهنما درباره اقوام لُر از «شام ایرانی » حذف شد!

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.