2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين

نوزاد آبدانانی در غسالخانه زنده شد! + فیلم

یک نوزاد آبدانانی بعد از صدور گواهی فوت در غسالخانه متوجه نبض ضعیف او می شوند و دوباره او را به زندگی بازمی گردانند.

به گزارش هنرنوشت،  یک اشتباه پزشکی در یکی از بیمارستان های ایلام سبب شد تا گواهی فوت نوزاد آبدانانی صادر شده و او را  برای تدفین راهی غسالخانه کنند.

 

 این نوزاد دوماهه اهل شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام که با نارسایی مادرزادی تولد یافته، دو ماه تحت مراقبت بوده که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش می‌شود.

 

در همین زمینه بخوانید:

روایت مدیر غسالخانه آبدانان از چگونگی زنده شدن نوزاد دو ماهه + فیلم

گلایه های پدر نوزاد آبدانانی: فرزندم در بیمارستان دچار کمبود اکسیژن شد! / مهلت 48 ساعته برای بررسی موضوع

 

 با وخیم شدن اوضاع نوزاد به والدین خبر فوت فرزند را می‌دهند و مسئولان بیمارستان گواهی فوت کودک را صادر کرده و تحویل والدین می‌دهند.

 

والدین که از این خبر شوکه شده‌اند در کمال ناباوری فرزند خود را به آبدانان برای تدفین انتقال می‌دهند که بعد از تحویل به مسئول غسالخانه آبدانان او متوجه تپش قلب این نوزاد می‌شود و عملیات احیا را انجام می دهد و بعد  با اطلاع به والدین مبنی بر زنده بودن نوزاد، اورژانس آبدانان را خبر می‌کنند.

 

پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تأیید می‌شود و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

 

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در کارگروه رسانه‌ای در این باره گفت: از صحت و سقم این خبر اطلاع دقیقی ندارم اما با توجه به اینکه نوزاد دارای نارسایی مادرزادی است، از هم استانی‌های عزیز درخواست دارم که شماره خانواده نوزاد را به منظور ارائه خدمات و جراحی رایگان بر روی نوزاد، در اختیار ما قرار دهند.

 

وی افزود: امیدوارم با پیدا کردن خانواده نوزاد و  انجام جراحی بر روی‌ نوزاد مذکور او بتواند بدون نارسایی مادرزادی و هیچ مشکلی به زندگی خود ادامه دهد و این موضوع در دست بررسی خواهد بود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم بیان کرد: ارائه خدمات رایگان به نوزادان دارای نارسایی مادرزادی با استفاده‌ از موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی که دفتر آن در استان ایلام است، انجام می‌شود.

 

وی در پایان گفت: بنده توفیق دارم به عنوان نماینده دفتر فعالیت کنم و  از شهروندان خواهشمندم در صورت مشاهده نوزاد با ناهنجاری مادرزادی به این دفتر معرفی کنند تا جراحی‌های رایگان آن هم توسط جراح‌های خبره انجام شود.

 

منبع: فارس 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.