2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نسیم ادبی بازیگر نقش روح انگیز در سریال «سرزده»

نسیم ادبی بازیگر نقش روح انگیز در سریال «سرزده»

نسیم ادبی بازیگر سرشناس تئاتر در مینی سریال «سرزده» در نقش روح انگیز خواهر اصلان ایفای نقش کرده است.

به گزارش هنرنوشت، نسیم ادبی در مینی سریال «سرزده» در نقش روح انگیز خواهر اصلان ایفای نقش کرده است.

 

نسیم ادبی متولد ١٧ شهریور ۱۳۵۵ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی دانش‌آموخته رشته نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

 

زندگینامه نسیم ادبی

 

نسیم ادبی فرزند خواهر محمود کلاری فیلمبردار سرشناس ایرانی است.

 

 

 

این بازیگر کار بازیگری را از تئاتر شروع کرد و به صورت جدی اولین بار سال 1372 وقتی 17 ساله بود با تئاتر « تنبور نواز » به کارگردانی هادی مرزبان در تئاتر شهر روی صحنه رفت و این علاقه به عشق تبدیل شد.


فعالیت حرفه ای او در زمینه تئاتر از سال 80 با بازی در نمایش « رند خلوت نشین » شروع شد و به صورت جدی کار را در عرصه تئاتر ادامه داد و از سال 72 تاکنون در حدود 40 نمایش روی صحنه رفته و با تجاربی که کسب کرده است، یکی از بازیگران حرفه ای تئاتر کشورمان است و جوایز بسیاری را به خود اختصاص داده است که از آن جمله می توان به جایزه بهترین بازیگر جشنوارهٔ تئاتر فجر ۱۳۹۵، بهترین بازیگر جشنوارهٔ تئاتر فجر ۱۳۹۴، بهترین بازیگر جشنوارهٔ تئاتر فجر ۱۳۹۰، بهترین بازیگر جشنوارهٔ تئاتر فجر ۱۳۸۸، دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر زن برای بازی در نمایش «عروسکی به نام مترسک» از جشنوارهٔ دانشجویی؛ ۱۳۸۱، دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر برای بازی در نمایش «عروسکی به نام مترسک» از جشنوارهٔ کانون‌ها؛ ۱۳۸۱، دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر زن برای بازی در نمایش «اهل اقاقیا» از جشنوارهٔ اردبیل؛ ۱۳۷۵، نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی از نوزدهمین جشن حافظ برای مجموعه گلشیفته ١٣٩٨ اشاره کرد.

 

 

او اولین بار در سال 1375 وقتی 20 ساله بود با سریال «دوقلوها » تجربه کوتاهی در قاب تلویزیون به دست آورد سپس در همین سال بازی در سریال «برگ سبز» را نیز تجربه کرد.

 

سال 1376 با فیلم سینمایی «زندگی» اولین بار حضور در سینما را تجربه کرد  تا اینکه سال 86 با سریال «حلقه سبز» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا جلوی دوربین رفت.

دومین تجربه بازی وی در سینما  در سال 87 با فیلم مانا بود.

 

نسیم ادبی از سال 1393 وقتی 38 ساله بود با سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی در شبکه خانگی با نقش حمیرا به شهرت رسید.

 

 

وی در سال 1383 در نمایش «شمس پرنده » به عنوان بازیگر حضور داشت که با ابراهیم ثباتی آهنگساز این نمایش آشنا شد و نهایتا سال 1388 با هم ازدواج کردند.

 

همسر او ابراهیم اثباتی از سال 73 فعالیت خود را با تئاتر موسیقی شروع کرد، او عاشق فضای دراماتیک است و تاکنون بیش از  60 تئاتر موسیقی ساخته است.

 

ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی سوم بهمن ماه سال 99 بعد از سالها تحمل بیماری سرطان سرانجام در 49 سالگی درگذشت.

 

نسیم ادبی عاشق ساز و موسیقی است و به گفته خودش در خانه آنها همیشه نوای موسیقی شنیده می شد و همسرش همیشه در خانه مشغول ساز زدن بود.

 

این خانم بازیگر دستی بر آتش خوانندگی نیز دارد، او دوره آواز را زیر نظر خواننده زن حوروش خلیلی گذراند و بعد در گروه وصل یار مدتی همخوانی کرده است.

 

نسیم ادبی علاوه بر بازیگری در برخی کارگاه های بازیگری تدریس هم می کند.

 

 

 

مینی سریال «سرزده»:

 

مینی سریال «سرزده» به کارگردانی و تهیه کنندگی بهادر اسدی و با نقش آفرینی زنده یاد علی انصاریان از شنبه 11 اردیبهشت تا چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

داستان «سرزده» درباره  اصلان و رضا دو رفیق صمیمی است که بعد از سال‌ها به طور اتفاقی در حالی با یکدیگر روبرو می‌شوند که یکی از آنها پلیس و دیگری خلافکار شده است.

 

علی انصاریان در این مینی سریال که آخرین نقش آفرینی او در تلویزیون بود،  نقش رضا و بهرنگ علوی نقش اصلان را بازی می‌کند.

 

علی انصاریان، بهرنگ علوی، نسیم ادبی، رویا میرعلمی، رحیم نوروزی، رامبد شکرابی، مریم مومن، یاشار هاشم زاده، امیربهادر اورعی، امید جواهریان پارسا، کیمیا خلج، کوروش رحمانی، نیکادل یاحقی و ریحانه ابوترابی، بازیگران مینی سریال «سرزده» هستند.

 

عوامل  مینی سریال «سر زده» عبارتند از:

نویسنده: زامیاد سعدوندیان، ناظر کیفی: علیرضا ابوترابی، مدیر تصویربرداری: احمد گودرزی، مدیر صدابرداری: امیر عاشق، صداگذاری و ترکیب صدا: وحید مقدسی -احسان افشاریان، مدیر تولید و مجری طرح: مهدی چراغی، برنامه‌ریز: سیامک دورانی، دستیار اول کارگردان: سعید غلامی، دستیاران کارگردان: محمدامین رضوی، نادیا شادمان، دستیاران صدابردار: سعید قبادی، جواد شعبانی، مدیر مالی: مینا صفریان مدیر تدارکات: محمد عزیزی‌زاده، طراح گریم: شهرزاد عقیقی، طراح لباس: منیره ملکی، طراح صحنه: احمدرضا آخوندزاده، مجریان گریم: فریبا مجیدی، یاسر مرآتی، دستیار لباس فاطیما زعفرانی، جلوه‌های ویژه‌ میدانی: حمید رسولیان جلوه‌های ویژه تصویری: امیر امدادی، منشی صحنه: تهمینه مرتضوی، تدوین: نوید توحیدی، ترانه‌سرا: یاشار هاشم زاده، خواننده و آهنگساز قطعه‌ی سرزده: مسعود محمدزاده، خواننده‌ قطعه امتحان: احسان رمضانپور، آهنگ ساز قطعه‌ امتحان: محمدجواد سام‌نژاد، عکاس: نگار پورسعید.

 

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.