2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
فرزندکشی دیگری در تبریز رخ داد
همزمان با ارسال لایحه معروف به «رومینا» به مجلس؛

فرزندکشی دیگری در تبریز رخ داد

همزمان با ارسال لایحه معروف به «رومینا» به مجلس که مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند است، فرزندکشی دیگری این بار در تبریز رخ داد.

به گزارش هنرنوشت، همزمان با ارسال لایحه معروف به «رومینا» به مجلس شورای اسلامی که مربوط به اصلاح ماده 612 قانون مجازات اسلامی و به منظور تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند است، فرزندکُشی دیگری این بار در تبریز به وقوع پیوست.

 

صبح امروز یکشنبه 9 خردادماه، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در توئیتر خود نوشت: «رییس جمهور روحانی لایحه اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی شامل تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند که معروف به لایحه «رومینا» است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس فرستاد.»

همزمان با انتشار این خبر از سوی معصومه ابتکار، خبر فرزندکشی دیگری در تبریز نیز در رسانه هبا منتشر شد و این بار زنی به نام مینا تصمیم گرفت به دلیل آزار و اذیت های مداوم پسرش یاشار که به مصرف مشروبات الکی و مواد مخدر اعتیاد داشت و به گفته او، تحت تأثیر مواد،  اقدام به چاقوکشی، قمه کشی و عربده کشی می کرد، او را با شال خفه کند.

 

مادر یاشار گفته است که از کشتن پسرش ناراحت است اما حالا خیالش راحت است که عروس و نوه کوچکش از دست آزار و اذیت ها و تهدیدهای یاشار راحت شده اند.

این زن که خودش با پلیس تماس گرفته و به قتل پسرش اعتراف کرده است هم اکنون برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار دارد.

 

معصومه ابتکار 26 اردیبهشت ماه سال جاری نیز در حساب توئیتری خود از تصویب  لایحه پیشنهادی معاونت زنان و خانواده در  دولت خبر داده بود که در مورد اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند بود.

همزمان با رسانه ای شدن خبر تصویب این لایحه، خبر هولناکی در رسانه های ایران منتشر شد که جامعه ایران را در بهت و ناباوری فرو برد.

این خبر مربوط به قتل هولناک بابک خرمدین کارگردان سینمای ایران و خواهر و دامادشان به دست پدر و مادرش سالخورده اش بود. خبری که 26 اردیبهشت ماه سال 1400 انتشار یافت و هنوز جامعه از شوک شنیدن این خبر بیرون نیامده است که بار دیگر خبر ارسال لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند با یک خبر فرزندکشی دیگر در تبریز همزمان می شود و به نظر می رسد باید کار تصویب این لوایح و تبدیل آن به قوانین سرعت عمل بیشتری به خود بگیرد. 

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.