2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
زندگینامه قربان نجفی بازیگر نقش داعشی  ابوعامر  در سریال خانه امن

زندگینامه قربان نجفی بازیگر نقش داعشی ابوعامر در سریال خانه امن

قربان نجفی در سریال خانه امن نقش ابوعامر که یکی از سرکردگان گروهک تروریستی داعش است، بر عهده دارد.
به گزارش هنرنوشت، قربان نجفی متولد سال ۱۳۴۷ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. وی از سال ۱۳۷۳ همکاری خود را با رادیو  آغاز کرد. او اولین بار در سال ۱۳۷۵ بازی در سینما را با فیلم «سایه به سایه» به کارگردانی «علی ژکان» تجربه کرد. 
 
 
قربان نجفی در سریال جدید « خانه امن » نقش ابوعامر یکی از عناصر گروهک تروریستی داعش را بازی می کند که نقشی متفاوت و پچیده است.
 
 
 
 
تحمل دیدن مستندهای جنایات داعش را به لحاظ عاطفی ندارم
 
این بازیگر در گفتگو با افکارنیوز درباره سریال تلویزیونی « خانه امن » گفت: من در سریال «خانه امن» نقش یک داعشی را بازی می‌کنم، نقش برای من بسیار جذاب است، طبیعتا بازی در نقش یک فرد داعشی برای من سخت است زیرا چنین کاراکتری را در هیچ کجای دنیا دوست ندارند اما من عادت دارم که تماما در نقش قرار گیرم و حواشی آن را فراموش کنم.

 

وی درباره سختی بازی یک کاراکتر داعشی افزود: خیلی سخت است که من به عنوان بازیگر نفرت خود و عواطفم نسبت به داعش را فراموش کنم و خودم را به نقش بسپارم اما تمام تلاشم را کردم تا این نقش را بهترین شکل ممکن ایفا کنم.

 

قران نجفی درباره چگونگی رسیدن به نقش خود در سریال «خانه امن» ادامه داد: من هرگز برای رسیدن به این نقش فیلم های مستند داعشی‌ها را ندیدم زیرا نمی توانم خشونت آنها را تحمل کنم، البته برای ما فیلم هایی در این زمینه به نمایش گذاشته شد اما تحمل کمترین خشونت موجود در این آثار را هم نداشتم، زیرا دیدن چنین صحنه هایی تاثیر طولانی مدتی بر روح انسان می گذارد به همین دلیل من از لحاظ عاطفی به هیچ وجه تحمل دیدن این فیلمها را ندارم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: هرچند روحیه من نسبت به خشونت ضعیف است اما تمام تلاشم این بود تا نقش را به بهترین شکل ممکن ایفا کنم، تا جایی که خودم دیدم و به گفته دوستان نقش به خوبی از آب در آمده است، حال باید دید که مخاطبان چه نگرشی به اثر خواهند داشت. البته این را هم بگویم که من در سریال «خانه امن» نقش یکی از افراد معروف داعش را بازی می‌کنم و همین ممکن است بر سختی این شخصیت اضافه کند.

 

بازیگر سریال «خانه امن» ایفای نقش های مختلف را دغدغه اصلی و همیشگی خود خواند و اظهار کرد: از نظر من تیپ و ظاهر فرد در بازیگری چندان مهم نیست و بازیگر باید در قامت هر نوع کاراکتری قرار گیرد، من شاید شباهت ظاهری و روحی به شخصیت معروف داعشی نداشته باشم اما سعی کردم به بهترین نحو او را بازی کنم.

 

نجفی درباره احتمال موفقیت سریال «خانه امن» تصریح کرد: وقتی به این سریال اضافه شدم یکی از دغدغه‌هایم این بود که جامعه با توجه به تنفر مردم از گروهک تروریستی داعش شاید از این اثر استقبال نکند اما وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که این اثر دارای ابعاد گوناگونی است که هر کدام می توانند مخاطب را با خود همراه سازند و به شخصه امیدوارم که این سریال جزو آثار پرمخاطب تلویزیونی باشد.

 

 

آثار سینمایی و تلویزیونی

 

بیشتر فعالیت های بازیگری قربان نجفی در سینما بوده است و از دیگر فعالیت های بازیگری وی در عرصه بازیگری در سینما می توان به ایفای نقش در فیلم های سینمایی فرار مرگبار به کارگردانی تورج منصوری،  رویای سبز به کارگردانی حسین محجوب در سال 1378، آخر بازی به کارگردانی همایون اسعدیان در سال 1379، آخرین ملکه زمین به کارگردانی محمدرضا عرب در سال 1385، موج سوم به کارگردانی آرش سجادی حسینی در سال 1387، آسمان محبوب به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1388، پذیرایی ساده به کارگردانی مانی حقیقی در سال 1390، تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی در سال 1396، ژن خوک به کارگردانی سعید سهیلی در سال 1397 و … اشاره کرد.

 

وی فعالیت خود در تلویزیون را نیز در سال 1379_1380 با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی پدر خاک به کارگردانی نادر کجوری که از شبکه دوم سیما پخش شد آغاز کرده است. او همچنین در همان سال 1380 در مجموعه تلویزیونی بیابان عشق به کارگردانی هوشنگ هدایتی که از شبکه اول سیما پخش شد حضور پیدا کرد و به ایفای نقش پرداخت.

 

او بعد از این دو تجربه تلویزیونی خود به مدت 9 سال از عرصه بازیگری در تلویزیون به دور بود تا اینکه سرانجام در سال 1389 با بازی در تله تئاتر آقای توپاز به کارگردانی سعید کشن فلاح دومین بار در تلویزیون حضور پیدا کرد و به ایفای نقش پرداخت.

 

از دیگر فعالیت های تلویزیونی وی ایفای نقش در سریال های تلویزیونی دیوار شیشه ای به کارگردانی راما قویدل در سال 1396 و نفس به کارگردانی جلیل سامان در سال 1396 بوده است.

 

 

حضور در عرصه موسیقی 


آقای نجفی علاوه بر بازیگری در عرصه هنر به عنوان خواننده نیز فعالیت داشته است. او معتقد است که به دلیل فرصت و وقت آزاد بیشتری که اکنون در اختیار دارد فعالیت های پراکنده اش در حوزه موسیقی را به شکل جدی تری دنبال می کند و بعد از چند قطعه موسیقی به نام های گلن آتلی در سال 1392 و  لی لی‌ حوضک در سال 1396 در تلاش است آلبوم موسیقی خود را به صورت مستقل منتشر کند.

 

علاقه این هنرمند به بازیگری از همان کودکی و 5 سالگی شکل گرفت. دلیلش هم وجود رادیو بود. البته رادیویی که پدرش مدام به آن گوش می‌ داد چون صدای رادیو تنها راه ارتباطی‌ اش با دنیای شهرنشینی بود. قربان نجفی در عشایر قشقایی به دنیا آمد و دوران آموزش ابتدایی‌ اش را در همان چادر های عشایری گذراند.

 

خودش در این باره گفته است:  من بازیگری را از تئاتر، در همان چادرهای سفید عشایری آغاز کردم و بعد هم وارد دانشکده سینما، تئاتر شدم، اما قبل از کار تصویر با دنیای پر رمز و راز رادیو آشنا شدم و از سال 1373 کارم را در رادیو شروع کردم. وقتی اولین بار وارد سازمان شدم، احساس کردم به جایی رسیده‌ام که ایده‌ آل من است.

همان طور که وقتی وارد دانشکده شده بودم، فکر می‌کردم مدینه فاضله‌ام است، اما در همان روزهای اول شرایط طوری شد که تصمیم گرفتم فقط کار ‌کنم که غذایی برای خوردن، جایی برای خوابیدن و تئاتری برای کار کردن داشته باشم.

 

او که علاقه بسیاری به کار کردن در کشور خودش دارد، در ادامه گفته است: حتی اگر به هالیوود بروم و در آنجا نقش خوبی را هم بگیرم به هیچ عنوان مرا قانع نمی‌کند. من دوست دارم برای جامعه خودم کار کنم و مورد تشویق مردم ایران قرار بگیرم. به همین علت هیچگاه نتوانستم خود را برای خروج از ایران راضی کنم.
 

این بازیگر درباره حضور در نقش های کوچک هم چنین گفته است: ترجیح می دهم در نقش هایی ظاهر شوم که حضورشان تأثیر گذار باشد و توسط مخاطب دیده شود مگر اینکه استثنائی وجود داشته باشد یا بیکاری اذیتم کند و گرنه در حالت معمول حضور در نقش های کوچک را نمی پذیرم.

 

قربان نجفی درباره علاقه به نقش هایی که بازی کرده است، اظهار کرده است: البته این شعار نیست که می‌ گویم همه نقش‌ هایی را که بازی کرده‌ ام را دوست دارم به جز تعدادی را که براساس مصلحتی انجام دادم ای کاش شرایطی ایجاد شود تا مجبور نشویم کاری انجام دهیم که بعد پشیمان شویم خوشبختانه تعداد کارهایی که انجام دادم و از آن راضی نبودم خیلی اندک هستند.

 

یکی از نقش‌ هایم که خیلی از آن لذت بردم در سریال پدر خاک بود که نقش مردی را داشتم که زنش را خیلی دوست داشت و از دوست داشتن زیاد او را به قتل رساند و در تمام روزهایی که در زندان بود، در انتظار ملاقات او به سر می‌ برد و نقش‌ هایم در فیلم آخر بازی، پیدا و پنهان و مواجه هم فکر می‌کنم ایده‌آل بودند.

 

قربان نجفی متاهل است و یک پسر به نام مانی دارد.

 

 

زمان پخش و تکرار سریال خانه امن

 

سریال خانه امن هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود و زمان تکرار و بازپخش آن ساعت  1:30 ، 9:45  و 15  روز بعد خواهد بود.

 

«خانه امن» سریال پربازیگر و پرلوکیشنی است که در ۵۰ قسمت توسط مرتضی اصفهانی طراحی و به قلم حسین تراب‌نژاد نگاشته شده است.

 

در سریال خانه امن بازیگرانی شامل حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز، سامان صفاری،قربان نجفی، حمیدرضا عطایی،کاوه آفاق، افشین حسنلو، نیلوفر کوخانی،روژین رحیمی طهرانی، شایسته ایرانی، سوگل طهماسبی، اشکان هورسان، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، شیوا ابراهیمی، علی جلالی، سپیده خداوردی، ارسطو خوشرزم، زهره نعیمی، سامان دارابی و ... ایفای نقش می‌کنند.

 

مجموعه تلویزیونی «خانه امن» درون مایه‌ای امنیتی دارد و قصه آن درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی و همچنین مفاسد اقتصادی است. 

 

مجموعه تلویزیونی «خانه امن» درون مایه‌ای امنیتی دارد و قصه آن درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی و همچنین مفاسد اقتصادی است. حسین تراب نژاد بر اساس پرونده‌های واقعی، فیلمنامه سریال را نوشته و مرتضی اصفهانی طراح و مشاور پروژه است.

 

تکرار سریال خانه امن ساعت 3:00 شب، 10:20 صبح و 15:00 ظهر پخش خواهد شد و روزهای پنجشنبه هر هفته خلاصه هفتگی این سریال پخش خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.