2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
زیباتر شدن  با روش های عجیب و ترسناک ! + عکس های تاریخی

زیباتر شدن با روش های عجیب و ترسناک ! + عکس های تاریخی

عکس های تاریخی از اقدامات عجیب زنان در طول تاریخ برای زیباتر شدن نشان می دهد که زیبایی در هر دوره ای شکل و معنای متفاوتی داشته است .

به گزارش هنرنوشت، گاهی تصور می‌کنیم که تنها در یکی دو دهه اخیر با همه‌گیری اقدامات رادیکال و تهاجمی برای زیبایی مواجه شده‌ایم. در صورتی که این طور نیست و انسان‌ها و به خصوص زن‌ها از هر ترفند و یا پیشرفت فناوری و پزشکی، در طول قرن‌ها برای زیباتر شدن، استفاده می‌کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

مدهای عجیب و غریب زنانه در طول تاریخ/ مدهای ترسناک پرطرفدار!

 

در طی این سال‌ها، معیارهای زیبایی دستخوش دگرگونی شده‌اند و به موازات آن روش‌های قدیمی که پاسخ کمی می‌دادند یا اصلا کاذب بودند یا عوارضی داشتند، به تدریج اصلاح یا حذف شده‌اند. احتمالا در دهه‌های آینده هم وقتی به اقدامات زیبایی اکنون نگاه کنیم، بسیاری از آنها به نظرمان عجیب می‌آیند.

 

با هم تعدادی از عکس‌هایی را مرور می‌کنیم که نشان می‌دهند در دهه‌های پیشین، خانم‌ها دست به چه کارهایی برای زیبایی می‌زدند:

 

کرم‌های ضدآفتاب که از اول نبودند. در تصویر بالای صفحه زنی را مشاهده می‌کنید که از یک ماسک برای در امان ماندن از تابش خورشید استفاده کرده. ماسکی که همه صورتش را پوشانده است.

 

در قرن ده میلادی در چین، داشتن پاهای کوچک برای زنان از نان شب واجب‌تر بود. همین فشار و دستکاری پاها و بستن محکم آنها باعث می‌شد، چنین پاهای بدشکلی پیدا کنند. چیزی که الان برای ما واقعا وحشتناک و باورنکردنی به نظر می‌رسد.

 

 

 

این یک ابزار شکنجه تخیلی نیست، بلکه وسیله‌ای ابداعی در دهه ۱۹۳۰ برای زیبا کردن اجزای صورت است!

 

 

 

سال ۱۹۳۱- ماسک یخ

 

 

 

آرایشگاه زنانه – آلمان – سال ۱۹۲۹

 

 

 

دهه ۱۹۴۰- وسیله پرتابل خشک‌کن مو!

 

 

 

عجیب است که در چین بین قرن‌های ۱۷ تا ۱۹، سیاه کردن دندان‌ها یک سبک زیبایی بود!

 

 

 

دهه ۱۹۲۰- ماسک‌هایی برای خلاص شدن از شر چین و چروک

 

 

 

با این وسیله چال گونه بساز! سال ۱۹۳۶ و این ادعا

 

 

 

اگر می‌خواهید بدانید که زن‌ها در اوایل قرن بیستم برای خوش‌اندام به نظر رسیدن و باریک جلوه دادن کمر، چه زجز و فشار با لباس‌های تنگ تحمل می‌کردند به این دو عکس نگاه کنید که یکی تصویر زن را با لباس راحت و دیگری با لباس تنگ نشان می‌دهد.

 

 

 

سال ۱۹۳۳- دستگاهی ابداع شده که با آن می‌توانستند اندازه دقیق اجزای صورت را اندازه بگیرند. بلکه راز زیبایی را کشف کنند!

 

 

 

سال ۱۹۴۰- وسیله گرم کردن صورت:

 

منبع: یک پزشک

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.