2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
ویروس کرونا بعد از ریشه کنی دوباره به نیوزیلند برگشت!/ سردرگمی مقامات

ویروس کرونا بعد از ریشه کنی دوباره به نیوزیلند برگشت!/ سردرگمی مقامات

مقامات نیوزیلند در حالی از ابتلای ۴ عضو یک خانواده به کووید-۱۹ خبر دادند که بیش از ۳ ماه بود هیچ موردی از ابتلا به این ویروس این کشور گزارش نشده بود.

به گزارش هنرنوشت، نیوزیلند تنها کشوری در دنیاست که توانسته شیوع ویروس کرونا را در کشورش ریشه کن کند به طوری که در طول سه ماه گذشته هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش نشده بود اما به تازگی این کشور از ابتلای یک خانواده به ویروس کرونا در پایتخت این کشور خبر داده است.

 

کشف ابتلای ۴ عضو یک خانواده به کرونا در اوکلند نیوزیلند، جاسیندا آردرن نخست وزیر این کشور را بر آن داشت که به‌سرعت مجددا محدودیت‌های حرکتی را در بزرگ‌ترین شهر نیوزیلند و محدودیت‌های مسافرتی را در کل کشور اعمال کند.

 

مقامات، ‌ضمن بررسی احتمالات مختلف در مورد منشأ ابتلای این خانواده به کرونا، احتمال ورود کروناویروس از طریق حمل و نقل را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

منبع شیوع این بیماری مقامات بهداشتی نیوزیلند را سردرگم کرده است. این مقامات اطمینان دارند که هیچ‌گونه انتقال محلی ویروس در نیوزیلند به مدت ۱۰۲ روز انجام نشده است و نیز این خانواده به خارج از کشور سفر نکرده‌اند.

 

به گفته مقامات، تحقیقات در مورد پتانسیل وارد شدن ویروس توسط حمل و نقل باری صفر بوده است. آزمایش سطوح در یک فروشگاه واقع در اوکلند که یکی از مردان خانواده مبتلا به کرونا در آن مشغول به کار بود، انجام شده است. با توجه به اینکه کووید-۱۹ قادر به زنده ماندن تا مدتی در محیط سرد یخچال است، یخچال‌های این فروشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

چین نیز نمونه‌هایی از کروناویروس را در بسته‌بندی غذاهای دریایی منجمد وارداتی گزارش کرده است.

 

منبع: ایسنا به نقل از رویترز 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.