2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
آیا مادران مبتلا به کرونا می توانند به نوزادان خود شیر بدهند؟

آیا مادران مبتلا به کرونا می توانند به نوزادان خود شیر بدهند؟

بسیاری از مادرانی که مبتلا به کرونا شده اند با این تردید روبرو هستند که آیا می توانند به نوزادان خود شیر بدهند یا خیر؟

به گزارش گروه ترجمه هنرنوشت، بسیاری  از مادرانی که به بیماری کرونا مبتلا شده و دارای نوزاد شیرخوار هستند، از این موضوع تردید دارند که آیا به نوزاد خود شیر بدهند یا از آنها دوری کنند.


سازمان بهداشت جهانی بر روی این موضوع تاکید می کتد که باید مادران ترغیب شوند تا به نوزادان خود شیر بدهند. این سازمان همچنین به خانواده ها پیشنهاد داده است تا در این زمینه به مادران کمک کنند.


همچنین به مادران که به نوزداد خود شیر می دهند و تردید دارند که آیا به کرونا مبتلا هستند یا خیر، می توانند با رعایت راهکارهای مراقبتی زیر از نوزاردان خود در برابر این بیماری محافظت کنند.


- شست و شوی دست ها پیش از شیر دادن

- استفاده از دستمال کاغذی هنگام سرفه و سپس انداختن فوری آن در سطل زباله

- ضدعفونی کردن لباس و پوشاک هایی که به آن دست زده اند

- استفاده از ماسک در هنگام شیردادن

حتی اگر ماسک هم در دسترس مادران نبود به آنها توصیه شده تا به نوزادان خود شیر بدهند، چون فواید شیر مادر برای نوزارد بیشتر از انتقال بیماری کرونا است.

 

همچنین بر اساس اطلاعاتی که تا امروز از رفتار ویروس کرونا در کشور و دنیا داریم، هنوز ابتلا  به کرونا از طریق مادر به جنین در زمان حاملگی یا از طریق شیر دادن اثبات نشده است.

اما مادر آلوده به ویروس کرونا بدون رعایت نکات ایمنی ممکن است از راه ترشحات تنفسی، نوزادش را به کووید-19 آلوده کند. بنابراین بر اساس توصیه پزشکان لازم است مادران مبتلا به کرونا که حال عمومی آن ها وخیم نیست و امکان شیردهی دارند، در هنگام شیردهی از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند، به طوری که حتما دست‌هایش را بشوید، از ماسک استفاده کند و دستکش به دست داشته باشد و سپس به نوزادش شیر دهد.

اما در شرایطی که مادر مبتلا به کرونا حال عمومی خوبی ندارد و شرایط عمومی او وخیم است، نباید به نوزاد خود شیر دهد و باید نوزاد کاملاً از مادر جدا باشد، تغذیه نوزاد هم باید از طریق شیرخشک انجام شود و تا زمانی که شرایط مادر ثابت و طبیعی شود و بتواند شیردهی را به صورت روزانه انجام دهد، باید این کار ادامه داشته باشد،

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.