2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کیوسک‌های هوشمند شهری اینترنت رایگان ارایه می کنند / استفاده همزمان 20 نفر

کیوسک‌های هوشمند شهری اینترنت رایگان ارایه می کنند / استفاده همزمان 20 نفر

رییس مرکز تهران هوشمند شهرداری تهران از نصب کیوسک‌های هوشمند شهری جدید در سطح شهر خبر داد که اینترنت رایگان را برای استفاده همزمان 20 نفر فراهم می کند.

به گزارش هنرنوشت، رییس مرکز تهران هوشمند شهرداری تهران از نصب کیوسک‌های هوشمند شهری جدید در سطح شهر خبر داد و گفت: نصب نخستین کیوسک تا دو هفته دیگر انجام می‌شود؛ حدود ۲۰ نفر به‌صورت همزمان می‌توانند از اینترنت رایگان این کیوسک‌ها بهره‌مند شوند.

 

علی یقطین درباره نصب کیوسک‌های هوشمند در سطح شهر تهران اظهار کرد: در سال ۹۷، سه کیوسک هوشمند در سه نقطه از منطقه ۲ تهران به ‌صورت پایلوت نصب و بعد از مدتی جمع‌آوری شد.

 

وی افزود: این کیوسک‌ها به عنوان نماد هوشمندی شهر به یک بازنگری در حوزه پشتیبانی نیاز داشت و لازم بود سرویس‌های شهرداری نیز روی آن نصب شود؛ در حال حاضر قراردادی با پیمانکار دیگری در منطقه ۲ منعقد کرده‌ایم و کیوسک‌هایی با ظاهری متفاوت، مجهزتر و پیشرفته‌تر نصب خواهند شد.

 

رییس مرکز تهران هوشمند شهرداری تهران تصریح کرد: کیوسک‌های قبلی برای کسب بازخورد از سوی مردم همچنین شهرداری از لحاظ تأمین سرویس‌ها بود؛ در حال حاضر این بازخوردها گرفته شده و آن را به یک پروژه دیگر تبدیل کرده که تجهیزات پیشرفته‌تری دارد؛ در ۶ ماه نخست نصب کیوسک‌های قبلی استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفت اما به تدریج اقبال مردم نسبت به آنها کاهش یافت؛ به طور کلی اگر سرویس‌های خوبی روی کیوسک‌ها تعریف نشود و فقط اینترنت رایگان داشته باشند به تدریج جذابیت‌شان را از دست می‌دهند.

 

یقطین افزود: این پروژه جدید، تلفیقی از المان هوشمند، کیوسک و حوزه تبلیغات است یعنی چندین کارکرد را در دل یکدیگر قرار داده‌ایم و نخستین کیوسک نیز تا دو هفته دیگر در میدان صنعت نصب خواهد شد؛ حدود ۲۰ نفر به‌صورت همزمان می‌توانند از اینترنت رایگان این کیوسک‌ها بهره‌مند شوند اما سرویس‌های دیگر آن در لحظه منحصر به استفاده یک نفر است.

 

وی اظهار کرد: امکاناتی مانند جستجوی نقشه دیجیتال و اماکن مختلف به‌صورت کامل‌تر از قبل در کیوسک‌ها لحاظ شده است. در واقع طبق بازخوردهایی که از پروژه پایلوت به دست آوردیم، کیوسک‌ها را بومی‌سازی کرده و امکاناتی که از اهمیت بیشتری برخوردار است و استقبال بیشتری از آن می‌شود را در آن گنجانده‌ایم.

 

یقطین با بیان اینکه ما به دنبال استفاده از این کیوسک‌ها به ‌عنوان یک نماد شهری هستیم، ادامه داد: کیوسک‌های جدید یک ابزار جدید برای تبلیغات شهری محسوب می‌شود که قابلیت پخش ویدئو و صدا نیز در آنها وجود دارد؛ این پروژه آزمون و خطاهای خود را طی کرده است و مرحله جدید نصب کیوسک‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

 

به گفته رییس مرکز تهران هوشمند، در طرح جدید، ۵۰ نقطه در منطقه ۲ طی قرارداد با پیمانکار جانمایی شده و به تدریج شاهد توسعه این کیوسک‌ها خواهیم بود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.