2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
همه خواص هندوانه /  اثر شگفت انگیز هندوانه بر زیبایی  پوست

همه خواص هندوانه / اثر شگفت انگیز هندوانه بر زیبایی پوست

هندوانه به عنوان یک میوه تابستانی علاوه بر تامین آب از دست رفته بدن در گرمای تابستان و کمک به کاهش دمای بدن دارای چند ماده مغذی است که اهمیت مصرف این میوه را دو چندان می‌کند.

به گزارش هنرنوشت، دکتر امید توپچیان متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  اظهار داشت: هندوانه به عنوان یک میوه تابستانی علاوه بر تامین آب از دست رفته بدن در گرمای تابستان و کمک به کاهش دمای بدن دارای چند ماده مغذی است که اهمیت مصرف این میوه را دو چندان می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

عومل ایجاد چین و چروک زودرس پوست چیست؟ / چند نکته درباره شادابی پوست

چه غذاهایی سبب پیری زودرس پوست می شوند؟

چطور از پیری زودرس پوست پیشگیری کنیم؟

زنان کره ای چگونه از پوست صورتشان مراقبت می‌کنند؟

ماسک هایی که پوست صورتتان را درخشان می کند

پنجاه راز جوان ماندن پوست!/ چگونه پوست با طراوت داشته باشیم؟

برای داشتن چهره ای جوان هرگز این 10 ماده غذایی را نخورید!

 

وی با بیان این که هندوانه منبع غنی کاروتنوئید، پتاسیم و منیزیم است، اظهار کرد: لیکوپن یکی از انواع کاروتنوئید است که قابلیت تبدیل شدن به ویتامین آ را داشته و مسئول رنگ قرمز هندوانه است، بنابراین در تقویت سیستم ایمنی تاثیر به سزایی دارد.

 

توپچیان اضافه کرد: لیکوپن موجود در هندوانه به عنوان یک آنتی‌اکسیدان از بدن در مقابل بسیاری از سرطان‌ها محافظت می‌کند و تأثیر آن در سلامت پروستات ثابت شده است.

 

دکتر توپچیان به اثرات مفید این میوه معجزه‌آسا بر پوست اشاره و عنوان کرد: هندوانه به عنوان منبع غنی ویتامین سی در سنتز کلاژن نقش دارد و کلاژن در ساختار پوست و استحکام آن تاثیر بسزایی دارد.

 

این عضو هیات علمی یادآور شد: هندوانه به دلیل دارا بودن محتوای بالای آب (بیش از ۹۰ درصد) کالری کمتری نسبت به دیگر میوه‌ها دارد و یکی از میوه‌های مناسب برای افراد دارای اضافه‌وزن است.

 

وی تاکید کرد: به دلیل آن که درصدی از مواد مغذی موجود در هندوانه در مجاورت هوا غیر فعال می‌شود، از برش دادن و نگهداری آن به مدت طولانی خودداری کنید.

 

وی مصرف این میوه پرخاصیت را در رفع گرفتگی ماهیچه‌ها و دردهای عضلانی موثر دانست و خاطرنشان کرد: وجود اسیدهای آمینه موجود در هندوانه در کنترل فشارخون تاثیر بسیاری دارد و همچنین این میوه در رفع دردهای عضلانی و خستگی پس از تمرین به دلیل وجود پتاسیم و منیزیم و ... موثر است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.