2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
خبرهای خوش از تولید واکسن ضد کرونای «مدرنا»

خبرهای خوش از تولید واکسن ضد کرونای «مدرنا»

شرکت آمریکایی مُدرنا برنامه‌هایی را برای کارآزمایی بالینی مرحله آخر واکسن ضد کرونای خود ارائه کرده است.

به گزارش هنرنوشت، شرکت آمریکایی مدرنا برنامه‌هایی را برای کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن ضد کرونای خود ارائه کرده است؛ این مرحله آخرین بخش از آزمایش واکسن توسعه داده این شرکت برای کنترل همه گیری ویروس کرونا است.

 

قرار است آزمایشات بالینی این واکسن در ماه ژوئیه آغاز شود و انتظار می‌رود حدود ۳۰ هزار شرکت کننده را شامل شود.

 

کارآزمایی مرحله آخر در درجه اول به بررسی اثر واکسن در پیشگیری از بیماری covid-۱۹ و در مرحله بعد به جلوگیری از موارد شدید covid-۱۹ که نیاز به بستری دارند، می‌پردازد.

 

مدرنا همچنین آزمایشات مرحله ۲ خود را که هم اکنون در حال انجام است، به روزرسانی و اعلام کرد که ۶۰۰ شرکت کننده برای این مرحله از آزمایش واکسن ثبت نام کرده‌اند.

این شرکت آمریکایی که از نخستین شرکت های فعال برای دستیابی به واکسن کووید 19 به شمار می رود به تازگی نتایج کارآزمایی اولیه واکسن کرونای خود را که روی 45 داوطلب انجام شده است، در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر کرده است.

این نتایج نشان می دهد واکسن آنها توانسته پادتن کافی را برای مقابله با کووید 19 در بدن انسان و همه 45 داوطلب تولید کند وعوارض کمی هم به دنبال داشته باشد.


45 داوطلب کارآزمایی اولیه این واکسن بین 18 تا 55 ساله بودند و دو بار در فاصله 28 روز واکسینه شدند.


شرکت مدرنا ادعا کرده است در صورت موفقیت نهایی از ابتدای سال 2021 سالانه 500 میلیون تا یک میلیارد دوز واکسن کرونا تولید کند.

 

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.