2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
ساخت سبد نان و لباس با وسایل دورریختنی/ آشغال ها را دور نریزید!

ساخت سبد نان و لباس با وسایل دورریختنی/ آشغال ها را دور نریزید!

بیایید کمی با محیط زیست مان مهربان تر باشیم و از چیزهای دورریختنی، وسایل زیبا و کاربردی بسازیم.

به گزارش هنرنوشت، حال کره زمین خوب نیست و محیط زیست انسان با انواع زباله ها و آسیب های گوناگونی که منشاء همه آنها خود اوست، محاصره شده است. تصور کنید تا پیش از شیوع ویروس کرونا بسیاری از علاقه مندان محیط زیست آرزوی روزگاری را در سر می پروراندند که دیگر خبری از پلاستیک در زندگی روزمره انسان ها نباشد و این ماده مخرب در محیط زیست برای همیشه جایش را با مواد سازگار با طبیعت عوض کند اما با ورود کرونا همه برنامه ها دستخوش تغییر و تحولات اساسی شد و برای پیشگیری از شیوع این ویروس بر میزان استفاده از انواع پلاستیک ها در زندگی روزمره انسان ها اضافه شد و به این ترتیب تا زمانی که این ویروس در زندگی ما جا خوش کرده است، باید خیال روزگار بدون پلاستیک را  فعلا از سر بدر کنیم.

اما با این وجود هنوز هم در زندگی ما دورریختنی های بسیاری هست که می توان با تغییر کاربری آنها و استفاده مجدد از زباله شدن آن پیشگیری کرد و به این ترتیب ما هم گامی کوچک در راستای حفظ محیط زیست خودمان برداریم.

البته این یک هدف غایی است و باید توجه داشته باشیم که استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی هم نوعی هنر محسوب می شود و هم به لحاظ اقتصادی در این شرایط سخت امروز کاملا به صرفه است.

 در این گزارش روش ساخت دو مدل سبد با کارتن مقوایی و کنف آموزش داده می‌شود.

 

سبد نان داشته باشید

سبد نان وسیله ای کاربردی است که  نه تنها به سفره و میز غذای شما زیبایی می‌بخشد بلکه باعث تمیز ماندن نان هم می‌شود. شما می‌توانید با یک کارتن غیرقابل استفاده یک سبد نان زیبا و کارآمد بسازید.

ابتدا باید لبه‌های بالایی کارتن را ببرید تا چیزی به عنوان درپوش روی آن نماند. ارتفاع سبد باید تقریبا ۱۰ سانتی‌متر باشد پس اگر کارتن شما مرتفع‌تر است، اضافه آن را ببرید. کارتن را برعکس کنید و کف آن را سرتا سر با چسب بچسبانید تا در پایینی آن کاملا با چسب پوشیده شود. حالا کنف را به دور تا دور کارتن بچسبانید تا دیواره کاملا پوشیده شود. طول و عرض کارتن را اندازه بگیرید و لباسی برای داخل کارتن که نون در آن قرار می‌گیرد آماده کنید. می‌توانید ارتفاع لباس یا کاور داخل کارتن را چند سانتی‌متر بیشتر بگیرید تا بتوانید آن را به لبه بیرونی کارتن هم بدهید. با استفاده از روبان آن را تزددن کنید تا زیبا تر شود.

 

سبد لباس زیبا درست کنید

 

برای داشتن یک سبد لباس معمولی باید مقدار زیادی هزینه کنید ولی بدون هزینه کردن هم می شود یک سبد زیبا برای لباس های کثیف درست کنید فقط کافی است از کارتن های خالی و دوریختنی وسایل برقی و شبیه به آن استفاده کنید. 

ابتدا برای این کار لازم است لبه‌های بایی و پایینی کارتن که در آن محسوب می‌شود را ببرید و فقط بدنه را نگهدارید. یک برش عمودی بر کارتن بزنید تا پهن شود. حالا شروع به رول کردن کارتن به شکلی که یک فرش را می‌بندیم کنید. بعد از این که کارتن حالت گرد به خود گرفت. دو لبه را به هم بچسبانید و کف آن را با یک تکه مقوا از باقی کارتن، بپوشانید. حالا از کنف‌ به هر سایزی که علاقه دارید برای پوشاندن دور تا دور آن استفاده کنید. لازم است کارتن را برعکس کنید و کنف را در مرکز دایره قرار دهید و حالا شروع به پیچاندن آن مانند چنبره زدن مار دور خود کنید. از چسب حرارتی برای چسباندن کنف بر روی کارتن استفاده کنید. این کار را انقدر ادامه دهید تا دورتا دور کارتن با کنف پوشیده شود و به لبه کار برسید. یکی از زیر پیراهنی‌های مردانه که کهنه شده است را بردارید. از قسمت زیر حلقه ببرید تا یک مستطیل ایجاد شود. لباس را داخل سبد قرار دهید طوری که دیواره داخلی سبد که کارتن آن مشخص است، پوشیده شود. حالا لبه لباس را دور تا دور لبه سبد آماده کرده بچسبانید و کف لباس را نیز با چند کوک ریز به هم وصل کنید. می‌توانید از یک مقوای گرد که روی آن را با کنف پوشانده‌اید به عنوان در استفاده کنید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.