2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
آلبالوپلو  یک غذای جذاب تابستانی

آلبالوپلو یک غذای جذاب تابستانی

فصل آلبالوهای ترش از راه رسیده است و زمان درست کردن یک آلبالو پلو خوشمزه و ترش و شیرین است.

به گزارش هنرنوشت، آلبالوپلو از آن دسته غذاهای فصلی است که همیشه امکان درست کردن آن فراهم نیست و فقط در روزهای تابستان می توان طعم آن را با آلبالوی تازه برای یک وعده غذای تابستانی جذاب ماندگار کرد. البته برخی از آلبالوهای نگهداری شده یا مربای آلبالو برای درست کردن این غذا در فصل های دیگر سال استفاده می کنند اما به طور حتم طعم آلبالوی تازه چیز دیگری است که نباید فرصت کوتاه تابستان را برای درست کردن آن از دست داد.

آلباپلو را هم با مرغ  و هم با گوشت چرخ ‌کرده می توان درست کرد. اگر از مربای آلبالو به این منظور استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که مقدار مربایی که داخل برنج می‌ریزیم بسیار مهم است. زیرا کم و زیاد آن می‌تواند طعم جذاب را از ما بگیرد.

 

مواد لازم برای تهیه آلبالوپلو:

فیله مرغ: ۵ عدد

زعفران: ۲ قاشق مرباخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

آلبالو: به میزان لازم یا مربای آلبالو به میزان لازم

 

طرز تهیه و دستور پخت آلبالوپلو:

۱. فیله مرغ را تکه تکه کرده و با نمک و فلفل در کره تفت دهید و اجازه دهید تا کامل بپزد. در ادامه زعفران را به آن اضافه کنید.

۲. بعد از اینکه برنج را آبکش کردید، مرغ و مربای آلبالو را لابه‌لای برنج دم کنید. دقت کنید که میزان برنج کف قابلمه بیشتر از مربای آلبالو باشد تا ته‌ دیگ نسوزد.

اگر از آلبالوی تازه برای این غذا استفاده می کنید، برای آن که طعم ملس (ترش و شیرین) به غذایتان بدهید بهتر است آلبالو را با کمی شکر بپزید و بعد به غذا اضافه کنید و اگر طعم ترش آن را دوست دارید می توانید آلبالو تازه را از هسته جدا کرده، کمی بپزید و لابه لای برنج دم کنید.

۳. می‌توانید از خلال پسته هم استفاده کنید و لابه‌لای برنج دم کنید.

 

چند نکته:

- از ریختن آب مربا داخل برنج خودداری کنید.

- اگر دوست ندارید که برنجتان صورتی‌رنگ شود، مربای آلبالو و خلال پسته را با کمی کره تفت دهید یا با مقدار خیلی کمی برنج دم کنید و بعد روی برنج بریزید و مرغ‌ها را کنارش بچینید.

- اگر مقدار برنج زیاد است بهتر است از روش بالا استفاده کنید.

- می‌توانید از گوشت قلقلی هم به‌جای مرغ استفاده کنید. در این شرایط هم گوشت را بعد از طبخ یا لابه‌لای برنج دم کنید یا جدا کنار برنج بچینید.

- به‌جای مربا می‌توانید آلبالو را با کمی شکر بپزید. این بستگی به ذائقه شما دارد که می‌خواهید شیرین باشد یا ترش.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.