2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آخرین وضعیت پرونده خرمدین و آزاده نامداری / موافقت قوه قضاییه با تشدید مجازات فرزندکشی

آخرین وضعیت پرونده خرمدین و آزاده نامداری / موافقت قوه قضاییه با تشدید مجازات فرزندکشی

سخنگوی قوه قضائیه درباره قتل بابک خرمدین توسط پدر و مادرش و آخرین وضعیت پرونده مرگ آزاده نامداری توضیح داد.

به گزارش هنرنوشت به نقل از ایسنا،  غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز 4 خرداد با بیان این که قوه قضاییه با تشدید مجازات فرزندکشی موافق است در پاسخ به سوالی درباره قتل بابک خرمدین توسط پدر و مادرش و مجازات قانونی در این پرونده توضیح داد:  کشتن عمل جنایت آمیزی است و تفاوتی ندارد که فرزندکشی باشد یا  مادرکشی و پدرکشی.

 

وی افزود: باید با فرهنگ مناسب از بروز چنین جنایات هولناکی پیشگیری کنیم و  در ماجرای این پرونده نیز با اصلاح قوانین و مقررات و با تشدید مجازات این  قبیل قتل ها و همچنین در جنبه عمومی جرم در مواردی که اولیای دم از حق خود گذشت می کنند،  باید مجازات مناسب لحاظ شود که این موضوع در مجلس در حال بررسی است و قوه قضاییه نیز ضمن موافقت با تشدید جنبه عمومی جرم، اقداماتی را در حال انجام دارد.

 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آزاده نامداری و احتمال خودکشی یا قتل وی بیان کرد:  در این پرونده، بررسی‌های دقیق حاکی از آن است که پرونده جنایی نیست و نتیجه  پزشکی قانونی و همکاران فنی و پلیس آگاهی نیز بر غیرجنایی بودن پرونده دلالت دارد. همچنین این پرونده فاقد شاکی است و اولیای دم اعم از والدین و همسرشان از هیچ کس شکایت نکرده اند و نتایج پزشکی قانونی و پلیس اگاهی  را پذیرفتنه اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.