2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تی شرت هایتان را به ماسک قابل شستشو تبدیل کنید+تصاویر

تی شرت هایتان را به ماسک قابل شستشو تبدیل کنید+تصاویر

استفاده از ماسک های بهداشتی صورت همزمان با بازگشایی بسیاری از کسب و کارها، افزایش یافته است و در این نوشتار شما را با چند روش درست کردن ماسک قابل شستشو در خانه آشنا می کنیم.

به گزارش هنرنوشت، ویروس کرونا گویی خیال رفتن ندارد و بسیاری از کارشناسان و مسئولان سازمان بهداشت جهانی نیز در خبرهای مختلف از حضور این ویروس نا زمانی نامعلوم خبر می دهند و برخی از آنها نیز معتقدند که این ویروس هرگز نابود نخواهد شد و باید زندگی در کنار این ویروس را با رعایت همه توصیه های بهداشتی از سر بگیریم.

در این میان همه مردم به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از وسایل بهداشتی از جمله ماسک صورت و مواد ضدعفونی کننده توصیه می شوند و بر همین اساس میزان استفاده از ماسک های بهداشتی برای صورت در میان همه مردم جهان افزایش یافته است.

با توجه به کمبود ماسک های بهداشتی و همچنین هزینه بر بودن خرید این ماسک ها در طول سال، به شما توصیه می کنیم که دست به کار درست کردن ماسک های پارچه ای و بهداشتی قابل شستشو شوید و به این ترتیب هم توصیه های بهداشتی را رعایت کرده و به سلامت خود کمک کرده اید و هم این که تن به هزینه های بالای خرید این ماسک ها از داروخانه ها و مغازه ها نداده اید.

 

روش های درست کردن ماسک های بهداشتی صورت:

 

روش اول بسیار سریع می توانید بدون نیاز به دوختن پارچه برای خودتان ماسک درست کنید.

در روش دوم لازم است پارچه را برش بزنید و بعد هم آن را بدوزید.

اما از هر روشی که استفاده می کنید لازم است که از لایه های بیشتری در ماسک استفاده کنید و همچنین ضمن امکان تنفس راحت در این ماسک، باید کاملا به صورت بچسبد تا امکان نفوذ ویروس را به حداقل برساند.

 

پارچه های مناسب برای درست کردن ماسک طبی:

 

بر اساس یک پژوهش، پارچه های پرتراکم نخی، ابریشم طبیعی و پارچه های چند لایه نخی بهترین پارچه ها برای ماسک طبی هستند و البته از پارچه های دیگر هم می توان استفاده کرد.

پیش از درست کردن ماسک، حتما دست هایتان را بشویید و ضدعفونی کنید.

همچنین هرگز  به چشم ها، بینی و دهانتان دست نزنید

ماسک های استفاده شده را بعد از درست کردن بشویید و اتوی داغ بکشید

می توانید ماسک ها را مرتب بشویید و اتو کنید تا کاملا قابل استفاده دوباره باشند.

می توانید آنها را همراه با لباس های دیگر در ماشین لباسشویی قرار دهید و از مواد شوینده معمولی استفاده کنید اما هنگام استفاده از آنها بهتر است آنها را اتو کنید.

 

درست کردن ماسک با تی شرت و بدون کوک زدن:

 

در روش دیگری که به شما آموزش می دهیم می توانید تی شرت های خودتان را بدون آن که نیاز به کوک زدن داشته باشد به ماسک طبی تبدیل کنید که مراحل آن را در تصاویر اینفوگرافی زیر مشاهده می کنید:

 

 

 

در روش سوم، لازم است که پارچه ها را برش بزنید و سپس کوک بزنید که مراحل آن را در این تصاویر مشاهده می کنید:

 

 

چند نکته:

شما نیاز به بیش از یک ماسک دارید تا وقتی یکی را شستید از ماسک دیگری استفاده کنید.

کودکان زیر دو سال نمی توانند از ماسک به درستی استفاده کنند بنابراین بهتر است آنها را از منابع آلودگی دور نگه دارید.

به یاد داشته باشید که شما هر نوع ماسکی که درست کنید و یا از بیرون تهیه کنید، باز هم لازم است که توصیه های بهداشتی دیگر از جمله رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست ها به مدت 20 ثانیه و پرهیز از دست زدن به صورت خود عمل کنید تا گرفتار این بیماری جهانی نشوید.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.