2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
پژمان جمشیدی متهم شد/ کودک آزاری در یک سریال

پژمان جمشیدی متهم شد/ کودک آزاری در یک سریال

حسین کیانی کارگردان سرشناس تئاتر از شیوه برخورد والدین با کودک شان در سریال زیرخاکی انتقاد کرد.

به گزارش هنرنوشت، حسین کیانی نویسنده و کارگردان سرشناس تئاتر با انتقاد از شیوه برخورد والدین با کودک در سریال زیرخاکی نوشت: ظاهرا نویسنده و کارگردان و به تبع آنها بازیگران این سریال برای پررنگ‌تر کردن موقعیت‌ها و لحظات طنز، بدرفتاری و تشر زدن و برخورد تند و بازدارنده با کودک داستان را پیش گرفته‌اند.

کیانی مدرس تئاتر در ادامه یادداشت کوتاه خود در انتقاد از این سریال نوشته است: « عادت ندارم و البته تخصص من هم نیست که سریال‌ها و مجموعه‌های صداو سیما را نقد کنم. اما رفتار ناخوشایند و البته ناهنجاری که والدین کودک مجموعه با او دارند در هیچ ژانر و فرهنگی قابل توجیه نیست. ظاهرا نویسنده و کارگردان و به تبع آنها بازیگران برای پررنگ‌تر کردن موقعیت‌ها و لحظات طنز، بدرفتاری و تشر زدن و برخورد تند و بازدارنده با کودک داستان را پیش گرفته‌اند اما به جای غلیظ‌تر کردن کمدی ماجرا، ذهن و روح بیننده را آزار می‌دهند و ناخودآگاهِ او را به موضع گیری علیه آزارگری و کودک آزاری وا می‌دارند و چنین امری کاملا طبیعی و براساس قواعد وجدان بشری است.

این مجموعه طنز ماه رمضانی علی رغم همه محاسنی که به لحاظ ساخت و بازی‌های جذاب دارد می‌توانست این اشکال کوچک ولی بسیار مهم را نداشته باشد و شخصیت کودک و دنیای معصوم و ناب او را صرفا به خاطرخنده بیشتر تخریب نکند.»

سریال زیر خاکی به کارگردانی جلیل سامان این روزها از شبکه یک سیما در حال پخش است که پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و هادی حجازی ‌فر از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.