2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
گل های هلندی  در همین نزدیکی است/ دشت لاله های ایران در روستای کُندر

گل های هلندی در همین نزدیکی است/ دشت لاله های ایران در روستای کُندر

برای دیدن گل های زیبا لازم نیست چمدانتان را ببندید و راهی هلند شوید بلکه کافی است کمی سرتان را بچرخانید و دشتی از گل های لاله رنگارنگ را در دامنه کوه روستای کُندر ایران تماشا کنید.

به گزارش هنرنوشت، اگر چه چند ماه است که ویروس کرونا همه ما را ناچار به خانه نشینی کرده است و فقط در شرایط ضرورت از قرنطینه خارج می شویم ولی نمی توان از دیدن زیبایی گل های لاله آن هم در زیباترین ماه سال که همچون نامش اردیبهشت یادآور بهشت است، چشم پوشی کرد. می توان با کمی رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خودتان را به دیدن زیبایی های طبیعت در دل کوه روستای کُندر میهمان کنید.

روستای کندر در اطراف تهران و کرج و در 22 کیلومتری شمال شرقی کرج واقع شده است و این روزها میزبان دشتی از گل های لاله با رنگ های جادویی است که گردشگران بسیاری را نیز میزبانی می کند.

برای دیدن این گل های زیبا لازم است وارد جاده چالوس شوید و در کیلومتر 7 این جاده در سمت راست خود وارد جاده روستای کندر شوید و پس از طی کردن مسافت 8 کیلومتری پیچ در پیچ به این روستای زیبا می رسید.

مردم روستا با دشتی از گل های اردیبهشتی در انتظار شما هستند و شما هم چه خوب که با رعایت قانون گل و گیاه و پرهیز از ریختن زباله در این طبیعت زیبا به دعوت مردم روستا پاسخ شایسته ای بدهید.

دشت گل های لاله درغرب این روستا قرار دارد و زمانی که وارد این قسمت از روستا شوید، غرق در رنگ ها و رایحه گل های اردیبهشتی خواهید شد و یک روز به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

 

تصاویر بیشتر از این دشت گل های زیبا را اینجا  ببینید.

 

 

 

این گل های لاله یکباره از کجا سردرآورده اند؟

تا همین یک  سال پیش هیچ خبری از این گل ها نبود. قصه این دشت گل لاله به زمانی بازمی گردد که فردی عاشق طبیعت ایران به نام علیرضا مصطفی یک تصمیم خارق العاده گرفت و مصمم شد که یک مجموعه گردشگری و بوم‌گردی در غرب روستای کندر راه اندازی کند و به این ترتیب با کاشت بیش از 2 میلیون و 100 هزار پیاز گل لاله آلیوم و سنبل، این دشت لاله‌ را در مزرعه لزور روستای کندر ایجاد کرد. البته مردم روستا هم به کمک او آمدند و به این ترتیب روستایشان را سر زبان ها انداختند.

این دشت گل لاله با سرمایه‌گذاری مصطفی و طراحی آقایی به نام پهلوانی و اجرای شرکت گل الف راه اندازی شد و حالا میزبان گردشگران و عاشقان طبیعت و گل و گیاه از سراسر ایران است.

بانیان راه اندازی این دشت گل هدفشان از این اقدام، علاوه‌بر برگزاری جشنواره لاله‌ها، تکثیر و پرورش پیاز انواع گل لاله، جلوگیری از واردات، صادرات لاله و کاشت گیاهان دارویی بود.

نامی که بانیان این دشت گل برای این منطقه انتخاب کرده اند پایتخت لاله‌های ایران است که البته در کنار لذت بردن از زیبایی و رایحه گل ها، می‌توانید از سایر امکانات تفریحی این مجموعه هم استفاده کنید.

در این منطقه 2 میلیون و 100 هزار گل لاله با 30 نوع واریته لاله و در فضایی به وسعت 5/3 هکتار کاشته شده‌اند که در مجموع 20 هزار مترمربع از این دشت به صورت فشرده و 15 هزار مترمربع به صورت پراکنده و با سه نوع پیاز پیش‌رس، میان‌رس و دیررس گل‌کاری شده‌اند.

تا چه زمانی می توان گل های لاله را در این منطقه دید؟

وقت زیادی برای لذت بردن از زیبایی این گل های لاله ندارید و اکنون بهترین زمان برای دیدن آنهاست. زمان گل دادن گل های لاله در اکثر نقاط دنیا از جمله ایران اوایل فصل بهار است و بنابراین فقط در دو ماه اول فصل بهار می توان شاهد دریایی از گل های لاله باشید. البته با توجه به محدودیت هایی که ناشی از شیوع کرونا و رعایت مسائل بهداشتی است، امکان بازدید از این منطقه در شرایط کنونی به صورت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر مسائل بهداشتی و در سانس های مختلف امکان پذیر است.

پایتخت لاله های ایران در روستای کندر هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده بازدید طبیعت دوستان است و هزینه بلیت ورودی این مجموعه در روزهای غیر تعطیل 15000 تومان و در روزهای تعطیل 20000 تومان است که می توان به صورت اینترنتی هم تهیه کرد و سانس بازدید خود را هم به این ترتیب می توانید مشخص کنید.

 مدت زمان بازدید از این منطقه در هر سانس 2 ساعت و 15 دقیقه است و بهتر است که در روزهای غیرتعطیل که جمعیت کمتری در این منطقه حضور دارد، از این دشت لاله ها دیدن کنید.

 

امکانات مجموعه گردشگری پایتخت لاله‌های ایران چیست؟


مدیر و بنیانگذار مجموعه پایتخت لاله‌های ایران، با سرمایه ای حدود 7 میلیارد تومانی این مجموعه گردشگری و بوم‌گردی را راه اندازی کرده و به طور مستقیم برای 16 نفر شغل ثابت ایجاد کرده‌ است. البته طبق گفته مدیر این مجموعه، افراد شاغل در این مرکز به 45 نفر خواهند رسید.

هدف مصطفی بانی این پایتخت لاله های ایران، آشنایی مردم با زندگی مردمان 100 سال پیش ایران است.

در این مجموعه گردشگری، کلبه‌های خشتی و کاهگلی با سبک و سیاق قدیمی خانه های مردم ایران، برای اقامت مسافران ساخته شده ‌است و می توانید در سرمای این منطقه از گرمای لذت بخش کرسی بهره مند شوید.

 اسب‌سواری و تیراندازی از دیگر امکانات تفریحی این منطقه است و اقامتگاه بوم‌گردی این مجموعه نیز ظرفیت پذیرایی و اقامت 160 نفر را دارد و در روز نیز تا 250 نفر می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند. 

 

جاذبه‌های دیدنی روستای کندر

روستای کندر در منطقه آسارا کرج واقع شده است.

یکی از جاذبه های دیدنی روستای کندر آبشار این روستا است که برای رفتن به آبشار کندر باید کمی پیاده‌روی کنید.

امامزاده ناصر و عبدالله (ع) از دیگر اماکن زیارتی این منطقه است که گفته می‌شود از فرزندان امام موسی کاظم (ع) بوده‌اند.

یکی دیگر از مناطق دیدنی و تاریخی روستای کندر، منطقه چهل بی‌بی یا چهل دختر در دره سیلک است. براساس باور پیشینیان از 2000 سال پیش دخترهای مجرد برای بازشدن بختشان به این منطقه می‌آمدند و دعا می‌کردند. گفته می‌شود که چهل دختر در این منطقه بدون هیچ نشانی ناپدید شده‌اند.

در حاشیه کوه هم نمونه‌هایی از ساروج و استخوان انسان و بقایای یک قلعه باستانی پیدا شده‌ است. همچنین سنگرها و کمین‌گاه‌هایی هم در کوهپایه‌های اطراف این منطقه پیدا کرده‌اند.

سد کندر، قبرستان تاریخی روستا و ارتفاعات پهنسار و قله لیز از دیگر مناطق دیدنی این روستاست.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
الیمان 1399/02/18
چه قدر زیبااا
آفرین 1400/10/06
آفرین

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.