2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ژاله صامتی  و همسرش در سریال «زیرخاکی» همبازی شدند+بیوگرافی بازیگر نقش پریچهر

ژاله صامتی و همسرش در سریال «زیرخاکی» همبازی شدند+بیوگرافی بازیگر نقش پریچهر

ژاله صامتی بازیگر نقش پریچهر و همسرش ایرج سنجری در سریال «زیرخاکی» همبازی هستند.

به گزارش هنرنوشت، ژاله صامتی  به همراه همسرش ایرج سنجری از بازیگران فصل اول سریال «زیرخاکی» بودند که شب های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش شد. ژاله صامتی در فصل دوم این سریال نیز که از 7 خردادماه سال 1400 از شبکه یک سیما پخش می شود، در نقش پریچهر همسر «فریبرز باغ بیشه» با نقش آفرینی پژمان جمشیدی، حضور دارد.

 

در حال حاضر ژاله صامتی به عنوان داور در برنامه عص جدید به عنوان تنها خانم داور حضور دارد.

 

فصل دوم سریال زیرخاکی از روز جمعه 7 خردادماه ساعت 22:15 از شبکه یک روی آنتن می رود و روزهای سه شنبه،چهارشنبه و پنج شنبه 4، 5 و 6 خردادماه نیز خلاصه ای از فصل اول این سریال برای یادآوری مخاطبان در همین ساعت از شبکه یک پخش می شود.

 

زندگینامه ژاله صامتی:

 

ژاله صامتی متولد سال 1351 و دانش آموخته تئاتر از دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر است که آغاز فعالیت هنری او به حضوری کوتاه در فیلم «دت یعنی دختر» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی بازمی گردد و پس از آن در سال 1373 نقش اول فیلم «دشت ارغوانی» را به کارگردانی نادر مقدس ایفا کرد.

 

در کارنامه هنری او حضور در فیلم‌های سینمایی «سایه به سایه»، «از جنوب تا شمال»، «خفاش»، «آخرین نبرد»، «فرار مرگبار» و «مربای شیرین» به چشم می خورد.

 

ژاله صامتی همچنین در فیلم ها و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری از جمله «یحیی و گلابتون» ساخته اصغر آبگون، «سفر به سرزمین ملائک» به کارگردانی کمال تبریزی، «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند، «فکر پلید» اثر محسن شاه محمدی، «مجتمع فرخ و فرج» به کارگردانی اصغر فرهادی، «آژانس دوستی» با کارگردانی مشترک و «این زمینی‌ها» به کارگردانی مسعود شاه محمدی و «دیوار کاهگلی» به کارگردانی مشترک بیژن صمصامی و رضا حامدی خواه به  عنوان بازیگر حضور داشته است.

 

ژاله صامتی با  ایرج سنجری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مدیر دوبلاژ ازدواج کرده و این زوج بازیگر، دو دختر به نام‌های یاس، متولد دهه 70 و نیاز، متولد دهه 80 دارند.

 

فصل دوم سریال زیرخاکی:

 

فصل دوم سریال کمدی «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان از 7 خرداد سال 1400 از شبکه یک سیما آغاز می شود.

 

بازیگران فصل دوم «زیرخاکی» تولید سیما فیلم عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، نسرین نصرتی، مهری آل آقا، مریم سرمدی، امید روحانی، اصغر نقی زاده، رایان سرلک، محمدرضا فرزام و ستاره پسیانی و  با حضور هومن برق‌نورد.

 

 

زندگینامه ایرج سنجری:

 

ایرج سنجری همسر ژاله صامتی نیز بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، دوبلور و مدیر دوبلاژ است. او فرزند علی اصغر سنجری (کارگردان) است. او در رشته کارگردانی در کانادا تحصیل کرده است و  پیش از انقلاب عضو گروه تئاتر هنر ملی بود.

 

سنجری پیش از انقلاب در سریال‌های «داش پالکی» و «کیمیاگر» به کارگردانی پدرش در سال 1352 بازی کرد. ایرج سنجری در سریال «سنگ و شیشه» در سال 1372 به عنوان یکی از بازیگران اصلی ایفای نقش کرد، نکته جالب درباره بازی وی در این سریال این است که به علت حضور وی در کانادا در زمان دوبله این سریال بدون اطلاع وی از صدای منوچهر والی زاده برای نقش وی استفاده کردند.

 

او همچنین در سریال های «آژانس دوستی»، «کارگاه شمسی» و «روزگار قریب» به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت.

 

مدیر دوبلاژ فیلم های «کینگ کنگ»، «جزیره شاتر» و .... از فعایت های وی در این حرفه محسوب می شود.

 

وی اعتقاد دارد مدیر دوبلاژ نباید نقش اصلی اثر را خود به عهده بگیرد و این مساله موجب ضربه زدن به دوبله اثر می شود.

 

ایرج سنجری و ژاله صامتی دو فرزند به نام‌های یاس، متولد دهه 70 و نیاز، متولد دهه 80 دارند.

 

سنجری در سال 1393 در تئاتر «برف سرخ» به کارگردانی ابوالفضل حاجی علیخانی در کنار همسرش بازی کرد و همچنین در سال 1395 در تئاتر «یادم تو را فراموش» به کارگردانی همسرش، ژاله صامتی و تهیه کنندگی خودش، به عنوان بازیگر روی صحنه رفت و اکنون باز هم در کنار همسرش در سریال «زیرخاکی» ایفای نقش می کند.

 

این زوج هنری در فیلم سینمایی «وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار به عنوان زن و شوهر در مقابل یکدیگر بازی کردند. از دیگر کارهای وی در تئاتر می توان به نمایش «نوای اسرار آمیز» اشاره کرد.

 

بیشتر ببینید:

اجرای جذاب جنگجویان ووشو در عصر جدید + فیلم

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.