2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روان شناسان درباره تأثیر نگاه کردن درچشمان طرف مقابل چه می گویند؟

روان شناسان درباره تأثیر نگاه کردن درچشمان طرف مقابل چه می گویند؟

روانشناسان در پژوهشی دریافتند که چشم در چشم شدن دو نفر به یکدیگر، تاثیری مانند مواد مخدر بر روس انسان گذاشته و موجب قوی ترشدن روابط میان آن دو فرد می شود.

به گزارش گروه ترجمه هنر نوشت، برای آن که روابط خود را با همسرتان یا کسی که او را دوست دارید، قوی تر کنید بهتر است هنگام صحبت کردن با او به چشمانش نگاه کنید. طبق یافته های روانشناسان، این گونه نگاه کردن در چشمای طرف مقابل اثری همانند مواد مخدر دارد که به قوی تر شدن روابط شما کمک می کند.

هنگامی که شما به صورت کامل از اتفاقات و صداهای اطراف خود بی خبر می شوید، این موضوع مانند یک پل است که میان شما و دیگران قرار گرفته است به عبارتی شما از دیگران جدا شده اید؛ اما این نشان دهنده این نیست که فرد مواد مخدر مصرف کرده باشد، بلکه تاثیر نگریستن چشم یک نفر به چشم طرف مقابل است.

محققان این را هم آشکار کرده اند که نگاه کردن به سیاهی چشم به مدت طولانی، به طور شگفت انگیزی موجب می شود که فرد از تمام رویدادهای اطراف خود فارغ شده و در خیال فرو رود.

همچنین نگاه کردن به چشمان طرف مقابل در هنگام گفت و گو بیانگر اعتماد به طرف مقابل است.

علاوه بر همه این موارد هنگامی که فرد به کسی که او را دوست دارد نگاه می کند، مردمک چشمانش هم بزرگتر می شود.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها
آرام حمیدی 1399/01/31
پس از تاثیر خیره شدن به چشمای طرفمون غافل نشیم🤪

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.