2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه پوست دست مان را نرم و لطیف نگه داریم؟

چگونه پوست دست مان را نرم و لطیف نگه داریم؟

شست و شوی زیاد دست ها با مواد شوینده و ضدعفونی کننده به مرور باعث خشکی و به مرور باعث آسیب های پوستی می شود.

به گزارش  هنرنوشت، شست و شوی زیاد دست ها با استفاده از شوینده های مختلف و همچنین قرار گرفتن در معرض سرمای هوا، آلودگی های محیطی و ... باعث می شود که لطافت پوست دست ها به مروز  از بین برود و در نهایت در صورتی که  این مشکل برطرف نشود منجر به پیری زودرس پوست خواهد شد.

این روزها که ویروس کرونا همه را ناگزیر به شستن مکرر دست ها با استفاده از شوینده های و مواد ضدعفونی کننده مختلف کرده است، بسیاری را با مشکل خشک شدن پوست دست و در برخی موارد شدیدتر با مشکل ایجاد آسیب های پوستی روبرو کرده است.

اما برای برطرف کردن خشکی پوست نیازی نیست که از کرم های گران قیمت و محصولات رنگ و وارنگ شرکت های مختلف استفاده کنید. بهتر است برای این منظور از مواد طبیعی و اسکراب های خانگی استفاده کنید.

با خواندن این مطلب با راه های نرم و لطیف نگه داشتن پوست دست ها آشنا می شوید:

روغن زیتون و شکر

روغن زیتون به هیدراته کردن و تامین رطوبت پوست شما کمک می‌کند و اضافه کردن شکر به آن نیز باعث  لایه‌برداری و پوست انداختن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

یک قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. و این اسکراب خانگی را به آرامی به مدت ۳۰ ثانیه روی پوست تان ماساژ دهید. سپس کف دست‌های خود را باز کرده و به مدت ۳۰ ثانیه اجازه دهید اسکراب به خورد پوست برود. بعد از آن دست‌ها را با آب گرم شسته و خشک کنید.

وازلین

برای نرم شدن پوست دست می‌توانید شب ها قبل از خواب از وازلین استفاده کنید. یکی از فواید وازلین این است که حتی دست‌های پینه بسته را نیز نرم و لطیف می کند.

قبل از خواب، دست‌های خود را با یک صابون ملایم شسته و خشک کنید. سپس به دست‌های خود وازلین بمالید و به مدت ۳۰ ثانیه آن‌ها را به آرامی ماساژ دهید. بعد دست‌های خود را درون دستکش های پارچهی ای کرده و اجازه دهید تا صبح روی دست های شما بماند. صبح روز بعد از حس کردن دست های لطیف خود شگفت زده خواهید شد.

 لیمو، عسل و جوش شیرین

لیموترش حاوی اسید سیتریک است که باعث روشن شدن لکه‌های تیره و بهبود رنگ پوست می شود. عسل نیز حاوی آنتی اکسیدان‌ است که باعث کاسته شدن از سرعت پیر شدن پوست می شود و جوش شیرین نیز منجر به لایه‌برداری و پوست انداختن سلول‌های مرده می‌شود.

ابتدا دست های خود را با آب گرم و صابون ملایم بشویید. ۲ قاشق چای‌خوری آبلیمو، ۲ قاشق چای‌خوری عسل و ۲ قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را روی دست‌های خود بمالید و به مدت یک دقیقه آن‌ها را ماساژ دهید و سپس 10 دقیقه صبر کنید وسپس دست‌های خود را فقط با آب ولرم بشویید. اگر هفته ای دو بار این دستورالعمل ها را اجرا کنید، پوست دست هایتان نرم و لطیف خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.