2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روش پخت یک دسر  فوری / فرنی را در 15 دقیقه آماده کنید

روش پخت یک دسر فوری / فرنی را در 15 دقیقه آماده کنید

فرنی از جمله دسرهای بسیار پرطرفدار برای سفره افطار ما ایرانی هاست که در مدت زمان بسیار اندک قابل تهیه است.

به گزارش هنرنوشت، یکی از دسرهایی که در میان ما ایرانی ها به ویژه برای سفره افطار بسیار پرطرفدار است، فرنی است که یکی از ویژگی های آن علاوه بر مقوی و لذیذ بودن، آماده شدن آن در مدت زمان بسیار اندک حدود 15 دقیقه است. پس هر وقت فرصت کافی برای درست کردن دسر برای سفره افطار نداشتید، می توانید به سرعت دست به کار تهیه یک فرنی فوری شوید.

برای فرنی دو نوع دستور پخت وجود دارد و برخی از نشاسته وبرخی هم از پودر برنج برای تهیه آن استفاده می کنند که امری کاملا سلیقه ای است اما با توجه به این که بسیاری از ایرانی ها، استفاده از پودر برنج را برای تهیه فرنی ترجیح می دهند، بنابراین ما هم اینجا طرز تهیه فرنی با استفاده از پودر برنج را آورده ایم.

مواد لازم برای تهیه فرنی (برای چهار نفر):

دو لیوان شیر
دو قاشق سوپ خوری سر پر آرد برنج
نصف لیوان آب  
چهار قاشق سوپ خوری شکر
یک قاشق غذاخوری گلاب


دستور پخت:

ابتدا شیر سرد را  با آرد برنج و شکر کاملا مخلوط کنید تا آرد و شکر در شیر کاملا حل شود. سپس آن را روی حرارت گذاشته و مقداری آب به آن اضافه کنید. دائم باید آن را هم بزنید که آرد برنج درون شیر گلوله گلوله نشود و ته نگیرد. وقتی غلیظ شد به آن گلاب اضافه کنید و در صورت تمایل کمی وانیل نیز به این ترکیب بیافزایید.

فرنی را همچنان هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد و سپس بلافاصله تا زمانی که فرنی داغ است آن را در ظرف هایی که از قبل آماده کرده اید بریزید که کاملا خنک شود

فرنی بعد از سرد شدن کمی سفت می‌شود، پس باید دقت کنید که زمانی آن را از روی حرارت بردارید که نه زیاد سفت و نه زیاد آبکی باشد.

برای زیباتر شدن این دسر می توانید از زعفران و یا شکلات هم استفاده کنید. برای شکلاتی شدن کافی است کمی پودر کاکائو به این دسر در زمان پخت اضافه کنید و برای زعفرانی شدن هم می توانید کمی زعفران آب کرده به آن اضافه کنید.

فرنی شما آماده خوردن است. نوش جان!

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/02/08
خیلی خوب بود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.